يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مرگ ۵۲ کارگر در طول ساخت فرودگاه استانبول

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 656463
یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه اعلام کرد در طول مدت زمانی که فرودگاه جدید استانبول ساخته شده ۵۲ کارگر در حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند.
مرگ ۵۲ کارگر در طول ساخت فرودگاه استانبول
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ٬ علی شکر از نمایندگان حزب جمهوری خلق و از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس ترکیه در نامه‌ای به بخش اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری٬ در مورد آمار دقیق کارگرانی سوال کرد که در جریان ساخت فرودگاه جدید استانبول جان خود را از دست داده‌اند.

این نماینده مجلس در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که به شکل رسمی از نهاد ریاست جمهوری برای من فرستاده شده٬ در طول ساخت فرودگاه استانبول و در مدت سه سال 52 نفر از کارگران این پروژه جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه افزود: عشق و سودای نظام سرمایه‌داری در ساخت پروژه‌های غول پیکر٬ امتیازات سیاسی فراوانی به دنبال می‌آورد، اما هزینه‌های سنگین و تلفات آن را کارگران پرداخت می‌کنند.

این نماینده مجلس همچنین افزود: شرکت‌ها و کارفرمایان در این پروژه عظیم در حمایت از کارگران٬ تامین ایمنی محیط کار و پرداخت بیمه‌ها مرتکب تخلفات گسترده شده‌اند و کارگران را مانند برده به کار گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *