جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
دبیرکل ناتو:

ناتو از تنش‌های مسکو-کی‌یف نگران است

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 656329
دبیرکل ناتو در نشست خبری امروز خود درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌های اوکراین-روسیه، معاهده INF، بحران‌های غرب آسیا و حضور نظامی ناتو در افغانستان صحبت کرد.
ناتو از تنش‌های مسکو-کی‌یف نگران است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اعضای این سازمان و متحدان آن درباره تنش‌های اخیر بین روسیه و اوکراین شدیدا نگران هستند.

استولتنبرگ طی نشست خبری در بروکسل گفت که اعضای ناتو و کشورهای متحد این سازمان در حال ارائه حمایت نظامی و سیاسی به اوکراین در برابر ستیزه‌جویی‌های روسیه هستند و تلاش می‌کنند تا راهکار مسالمت‌آمیز مناسبی برای این تنش‌ها پیدا شود.

وی با بیان اینکه ناتو، پس از توقیف کشتی‌های اوکراینی توسط روسیه، حضور نظامی خود را در دریای سیاه افزایش داده است، توضیح داد: «از روسیه می‌خواهیم تا دریانوردان و کشتی‌های اوکراینی را آزاد کرده، به آزادی عمل دریایی و حاکمیت اوکراین احترام بگذارد».

دبیرکل ناتو با اشاره به نشست فردای وزیران کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت که آنها در این نشست ضمن ابراز نگرانی شدید درباره تنش‌های اخیر بین مسکو-کی‌یف، پیام جدی را به روسیه خواهند داد.

استولتنبرگ با متهم کردن روسیه به انجام اقدامات ثبات‌زدا در منطقه، مدعی شد: «(مسکو) به صورت غیرقانونی شبه‌زیره کریمه را (به روسیه) الحاق کرد،‌ غیرقانونی پل ارتباطی با کریمه تاسیس کرد، غیرقانونی از آن استفاده می‌کند... و غیرقانونی مانع عبور و مرور آزاد شناورهای اوکراینی می‌شود».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *