شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مسکو: ناتو در ایجاد امنیت اروپا ناتوان است

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 456835
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، ناتو با وجود گسترش زیرساخت‌های خود در اروپا همچنان در حفاظت از شهروندان اتحادیه اروپا در قبال حملات تروریستی ناکام مانده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسییه اعلام کرد، اگرچه ناتو تأمین امنیت برای کشورهای عضو را هدف اصلی خود عنوان می‌کند، اما موفق نشد مانع از وقوع حملات تروریستی در پاریس شود.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا امروز شنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به حملات اخیر تروریستی در کشورهای اروپایی تأکید کرد: «تقویت زیرساخت‌های ناتو نیز متأسفانه در حفاظت از مردم کشورهای عضو این پیمان در اتحادیه اروپا در برابر حملات تروریستی شکست خورده است.»
 
وی افزود: «ناتو سازمانی است که اعلام کرده برقراری امنیت و ایجاد امنیت برای شهروندان کشورهای عضو، اولویت و هدف اصلی آن است. اما این سازمان کجا بود آن زمان که صدای انفجارها و شلیک گلوله‌ها در چندین نقطه پاریس شنیده می شد؟ این یک وضعیت اسف‌بار است.»
 
این دیپلمات روسی تأکید کرد: «زیرساختی که هم اکنون با مستقر کردن نیروهای نظامی، در گوشه گوشه اروپا در حال تضیف شدن است، به حدی از بین رفته که دیگر قادر به نجات مردم اروپا نیست.»
 
زاخارووا ادامه داد: »مسکو بر این باور است که چالش های درحال ظهور در سطح جهان باید به صورت مشترک و با همکاری همه کشورها از جمله با حضور ناتو برطرف شود. اما تصمیم نهایی درباره احیای شورای ناتو-روسیه باید در بروکسل گرفته شود.»
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا ناتو و روسیه تمایلی برای همکاری با یکدیگر دارند، گفت: «این سوالی است که باید از همکاران ما در ناتو پرسیده شود. ما هیچ دری را برای گفت‌وگو نبسته‌ایم. همگان باید بدانند که تهدیداتی وجود دارد که برای رفع آن باید همکاری همگانی صورت گیرد.»
 
شورای ناتو-روسیه (NRC) در تاریخ 28 مه 2002 به عنوان مبنایی رسمی برای همکاری‌ها و روابط ناتو و روسیه تشکیل شده بود. در آوریل سال 2014 و به دنبال آغاز بحران اوکراین، وزرای خارجه ناتو اعلام کردند که تمام همکاریهای نظامی و غیرنظامی با روسیه را تا مدت زمان نامعلوم به حالت تعلیق در می‌آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *