جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

آلمان خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه شد

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 654965
یک متحد سیاسی صدر اعظم آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا در واکنش به اقدامات اخیر روسیه در قبال اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کند.
آلمان خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نوربرت روتگن عضو ارشد حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان که ریاست کمیته امور خارجی پارلمان را بر عهده دارد، تاکید کرد: شاید لازم باشد اتحادیه اروپا تحریم های سختگیرانه تری را علیه روسیه اعمال کند، آن هم پس از توقیف کشتی های اوکراینی توسط نیروی دریایی روسیه.

بر اساس این گزارش، پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین نسبت به تهدید اشغال زمینی خاک این کشور توسط روسیه پس از تشدید تنش های اخیر دریایی بین دو کشور هشدار داده است.

متحد سیاسی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در ادامه افزود: رفتارهای روسیه عمیقا نگران کننده است و اعمال تحریم های شدیدتر یک گزینه است. البته تاکنون هیچ مذاکره ای درباره اعمال تحریم های سخت تر انجام نشده ولی من به طور کلی این احتمال را رد نمی کنم.

وی در پایان گفت: به نظر من این چنین رفتارهایی بدون تبعات نخواهد بود و تصور نمی کنم کسی بگوید این رفتارهای روسیه با تحریم های بیشتری روبرو نخواهد شد.
این تحولات پس از آن است که روسیه 3 فروند کشتی اوکراینی را به خاطر ورود به آبهای سرزمینی خود توقیف کرده است.

اوضاع در منطقه دریای آزوف صبح روز جمعه 25 نوامبر (4 آذر ماه) وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده به‌سمت تنگه کرچ پیش رفتند.

کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجه نکرده «مانورهای خطرناک» را انجام دادند. در واکنش به این اقدامات تحریک‌آمیز، قایق‌های نظامی روسی و یک کشتی باری این کشور مانع ورود آنها به خلیج کرچ شدند. بعد از آن، جنگنده‌های سوخوــ25 روسیه نیز گشت‌زنی در حریم هوایی منطقه را آغاز کردند. در این رابطه دستور داده شد تا تنگه کرچ به‌روی عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی بسته شود تا امنیت آنها در معرض خطر قرار نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *