جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش مسکو به تحریم‌های ضدروسی از سوی آمریکا

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 610813
وزارت خارجه روسیه علت تحریم‌های جدید آمریکا علیه موسسات دفاعی این کشور را منحرف کردن اذهان از شکست مفتضحانه حمله موشکی به سوریه توضیح داد و چنین اعمال فشارهایی را بر خط‌مشی مسکو بی تاثیر نامید.
واکنش مسکو به تحریم‌های ضدروسی از سوی آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، دولت آمریکا روز چهارشنبه (9 ماه مه) اقدامات محدودکننده‌ای را علیه برخی ساختارها و شرکت‌های روسی اعمال کرد که به عقیده واشنگتن، قانون ملی در مورد عدم گسترش تسلیحات کشتارجمعی را نقض و قراردادهایی با کشورهای سوریه، ایران و کره شمالی منعقد کرده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا را تمایل این کشور برای منحرف کردن توجه ها از شکست مفتضحانه حمله موشکی 14 آوریل (25 فروردین) به خاک سوریه ارزیابی کرده است.در بیانیه منتشره در این رابطه آمده است: «رسما تلاش می شود تا روسیه را به نقض قوانین داخلی آمریکا متهم کنند که همکاری‌های نظامی-فنی با کشورهای کره شمالی، ایران و سوریه را ممنوع کرده است، در حالیکه این قانون هیچ ارتباطی به روسیه ندارد. واقعیت این است که مقامات واشنگتن تمایل دارند تا توجه جامعه جهانی از شکست مفتضحانه حمله موشکی 14 آوریل آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه به خاک سوریه که نقض آشکار حقوق بین الملل بود را منحرف کنند.»

این بیانیه افزوده است: «دقیقا به همین دلیل است که ساختارهای روسی مانند گارد 183 نیروهای پدافندهوایی و مرکز آموزشی نیروهای هوابرد در "گاتچین" در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. ظاهرا برای اینکه این نیروها به خوبی آموزش دیده و تجربه خود را در اختیار نیروهای پدافند هوایی سوریه قرار دادند که موفق شده بخش اعظم موشک‌های متجاوزان غربی را منهدم کنند.»

مقامات وزارت خارجه روسیه یادآوری کردند که شرکت «روس آبارون اکسپورت» و اداره عملیاتی ستادکل نیروهای مسلح روسیه نخستین بار نیست که در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته‌اند. ظاهرا آمریکایی‌ها فراموش کرده اند این نخستین بار نیست که چنین تحریم‌هایی اعمال شده و تصور می کنند که باز هم با تهدید و اعمال زور می توانند به اهداف خود برسند.   

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید شده که واشنگتن قادر نیست با اعمال فشار اقتصادی یا نظامی، مسکو را مجبور به صرف‌نظر کردن در باره حمایتش از متحدانش و دفاع از منافع ملی روسیه کند. ضمن اینکه تحریم‌های جدید اعتراف به این است که پدافند هوایی سوریه در تاریخ 14 آوریل با موفقیت توانسته با نابودی دقیق بیشتر موشک‌های شلیک شده به خاک این کشور، امکانات و کارآیی تسلیحات نظامی ساخت روسیه را به نمایش بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *