يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مسایل سیاسی محور دیدار عبدالمهدی و بارزانی

پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 654108
نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
مسایل سیاسی محور دیدار عبدالمهدی و بارزانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالمهدی امروز در بغداد میزبان مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان بود.

سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق به نقل از یک منبع سیاسی تاکید کرد، دو طرف در دیدار خود مسایل سیاسی و تشکیل کابینه را بررسی خواهند کرد.
تافکه احمد، یک رهبر کرد از جنبش "تغییر" سفر بارزانی به بغداد را سفری حزبی توصیف کرد و گفت: هرگونه توافقی که بارزانی در بغداد امضا کند برای اربیل و مردم این اقلیم غیرالزام‌آور است.

احمد در ادامه تاکید کرد، این سفر برای تقسیم سهمیه‌ها و کسب کرسی‌های بیشتر برای حزب دموکرات کردستان در دولت انجام شد.این رهبر کرد اظهارکرد: نمایندگان کردها در حال حاضر در پارلمان دولت مرکزی و پارلمان اقلیم حضور دارند، آنها حق صحبت کردن به نمایندگی از کردها را دارند به ویژه که دولت فعلی در اربیل دولت مکلف است.

بارزانی صبح امروز برای دیدار با مسؤولان بغداد و در راس آنها روسای قوای سه‌گانه و نیز حمایت از دولت عبدالمهدی وارد بغداد شد.این اولین سفر بارزانی به بغداد از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *