يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دیدار پوروشنکو با رهبران آلمان و فرانسه

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 651653
رئیس جمهوری اوکراین با همتای فرانسوی و صدراعظم آلمان به بررسی مساله هیات صلح‌بان سازمان ملل در دونباس (شرق اوکراین) پرداختند.
دیدار پوروشنکو با رهبران آلمان و فرانسه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این گفت‌وگو میان پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در حالی صورت گرفت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای مشترک انتخابات رهبران و اعضای پارلمان در منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را تضعیف کننده تمامیت ارضی و یکپارچگی قلمرو در این کشور دانستند.

انتخابات پارلمانی و رهبران این دو منطقه در شرق اوکراین روز یکشنبه و با حضور 80.1 درصدی ساکنان در منطقه دونتسک و 77 درصدی در لوهانسک برگزار شد.

مرکل و ماکرون در این بیانیه مشترک همچنین اعلام کردند: برگزاری این به اصطلاح انتخابات تضعیف کننده یکپارچگی و تمامیت ارضی در اوکراین است. این انتخابات غیرقانونی است. این انتخابات با وجود درخواست‌های مکرر جامعه بین‌الملل مبنی بر اینکه چنین انتخاباتی خلاف توافقات مینسک است، برگزار شد.

مرکل و ماکرون به این مساله اشاره کردند که این انتخابات در مناطقی که تحت کنترل شبه نظامیان است باید بر اساس توافقات مینسک، قوانین اوکراین و معیارهای سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شود.

مقام‌های اوکراین گفته‌اند که نتایج انتخابات روز یکشنبه را به رسمیت نمی‌شناسند اما دولت مسکو گفته که این رای گیری ناقض توافقات مینسک نیست.

در همین حال، دفتر ریاست جمهوری اوکراین درباره گفتگو میان رهبری این کشور با رهبران آلمان و فرانسه اعلام کرد: پوروشنکو با رهبران آلمان و فرانسه در جریان سفر کاری به پاریس دیدار کرد و طرف‌های مذکور درباره مساله پیشبرد پیشنهادهای اوکراین در احیای حضور صلح بانان در مناطق شرقی اوکراین و حمایت از موقعیت این کشور توسط شرکای فرمت نورماندی گفتگو کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *