شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کمک نظامی مردم به طالبان در غرب افغانستان

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 644485
منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند که مردم شهرستان «جوند» در ولایت بادغیس با اعلام حمایت از گروه طالبان بیش از ۳۰۰ قبضه سلاح را به این گروه تحویل دادند.
کمک نظامی مردم به طالبان در غرب افغانستان

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، منابع خبری اعلام کردند که مردم شهرستان «جوند» در ولایت بادغیس در گردهمایی  از گروه طالبان اعلام حمایت کردند.منابع محلی به «خبریال» گفتند که مردم مناطق «جلای» و «تگوبیست» در شهرستان جوند رابطه شان با دولت افغانستان قطع کرده برای همکاری با طالبان اعلام آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش مردم این مناطق  بیش از 300 قبضه سلاح را به طالبان تحویل داده است.در نتیجه افزایش فعالیت کمیسیون «جلب و جذب» طالبان شمار بسیاری از مردم در ولایت‌های مختلف افغانستان با تحویل هزاران قبضه سلاح حمایت شان را از این گروه اعلام کردند.

مرداد ماه سالجاری نیز مردم شهرستان «فیروزکوه» در ولایت غور نیز ضمن حمایت از طالبان یک هزار قبضه سلاح را در اختیار این گروه قرار دادند.

مرکز خبرنگاری تحقیق افغانستان نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که در 21 شهرستان در غرب این کشور مردم بجای مراجع قضایی دولت به دادگاه های طالبان مراجعه می‌کنند.
کارشناسان بر این باورند که فساد اداری و ناکامی دولت افغانستان در تامین امنیت باعث شده است تا مردم به دولت اعتماد شان را از دست بدهند و از گروه طالبان حمایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *