جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

پیشنهاد اشرف غنی به طالبان

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 594847
رییس جمهور افغانستان به طالبان پیشنهاد داد که به عنوان بخشی از روند سیاسی ارائه شده، مذاکرات صلح را با دولت آغاز کند تا شاید به درگیری‌های 16 ساله این کشور خاتمه دهد.
پیشنهاد اشرف غنی به طالبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  رویترز نوشت: محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در نشستی با عنوان "روند کابل" با هدف ایجاد بستری برای مذاکرات صلح، اعلام کرد که وی آماده است که بازنگری در قانون اساسی را آغاز کند.

وی در ادامه اظهاراتش پیشنهاد آزادی زندانیان و برقراری آتش بس را پیشنهاد داد.

اخیرا دفتر سیاسی طالبان در بیانیه‌ای از مقامات آمریکایی خواسته است که مذاکرات مستقیمی را با دفتر سیاسی این گروه درباره دستیابی به یک راه حل صلح آمیز درباره مساله افغانستان برگزار کنند.

پس از این بیانیه، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه داون گفت: ما بیانیه طالبان را دیده‌ایم. زمانیکه ببینیم طالبان مایل به گفت و گو با دولت منتخب افغانستان و پایان کمپین ظالمانه و خشونت‌بار است، متوجه می‌شویم که آنها درباره مذاکرات صلح جدی هستند.

گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره شرایط افغانستان نشان می‌دهد طالبان مسوول ۴۲ درصد بیش از ۱۰ هزار تلفات غیرنظامی افغانستان در سال ۲۰۱۷ است. پس از حملات ماه گذشته دونالد ترامپ با رد مذاکرات صلح با طالبان گفت: ما خواستار گفت و گو با طالبان نیستیم. آنچه باید به اتمام برسانیم، تمام می‌کنیم؛ همان چیزی را که دیگران از اتمام آن بازماندند و ما می‌توانیم این کار را بکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *