شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ظریف: آمریکا از شورای امنیت سوءاستفاده کرد/ انزوای واشنگتن بیشتر می‌شود

پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب: 642875
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آمریکا از شورای امنیت سوء استفاده کرد.
ظریف: آمریکا از شورای امنیت سوءاستفاده کرد
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت که آمریکا از شورای امنیت سوء استفاده کرد و انزوای این کشور بیشتر خواهد شد.

ظریف درباره برگزاری نشست شورای امنیت که عصر امروز به‌ریاست ترامپ برگزار شده و در آن ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد،‌ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «یک بار دیگر آمریکا از شورای امنیت سوء استفاده کرد آن هم برای اینکه صرفاً خود را در جایگاه ناقض برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت منزوی‌تر ببیند. چه‌‌وقتی می‌خواهد درسش را بیاموزد؟».



عصر امروز جلسه شورای امنیت سازمان ملل با دستور کار صحبت درباره به‌کارگیری سلاح‌های مخرب شیمیایی و هسته‌ای و راه‌های استفاده از این سلاح‌ها به‌ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد که در آن ترامپ در ادامه صحبت‌های ضدایرانی خود گفت: حکومت ایران به صدور هرج‌ومرج و خشونت دست زده است.
حکومت ایران برنامه خود را به‌نحوی پیش می‌برد تا به سلاح هسته‌ای دست یابد، به همین دلیل اعلام کردم که آمریکا از برجام خارج خواهد شد. آنها در آن زمان بسیار مشکل داشتند و به پول نیاز داشتند و ما این پول را به آنها دادیم. آنها از این پول استفاده کردند تا تروریسم و هرج‌ومرج را گسترش دهد.

ترامپ افزود: تحریم‌های ایران از 4 نوامبر (13 آبان) با شدت کامل اجرا خواهند شد. هر گروهی که با این تحریم‌ها همراه نباشد، با عواقب بسیار جدی مواجه خواهد شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *