سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

الاخبار: عون و اسد تلفنی گفت و گو کردند

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 635717
در شرایطی که چندی پیش «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان مخالفت خود را با روابط با سوریه اعلام کرد، روزنامه «الاخبار» خبر داد که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با «بشار اسد» همتای سوری خود تلفنی گفت و گو کرده است.
الاخبار: عون و اسد تلفنی گفت و گو کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، الاخبار در شماره امروز (سه شنبه) خود خبر داد که عون به تازگی با اسد درباره موضوع آوارگان سوری و راه های تسریع در روند بازگشت آنها به کشورشان گفت و گو کرده است.

این روزنامه لبنانی به زمان این گفت و گو و جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

الاخبار همچنین نوشت که «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان با «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه تلفنی گفت و گو کرده و روز ارتش این کشور را به وی تبریک گفته است.

روز اول اوت (10 مرداد) هم در لبنان و هم در سوریه روز ارتش نامگذاری شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه لبنانی، در تماس تلفنی بین مقام های ارشد نظامی لبنان و سوریه موضوع همکاری های امنیتی مشترک بین دو طرف از طریق دفتر هماهنگی امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر هماهنگی امنیتی به طور مستمر وضعیت امنیت مرزها بین دو طرف را بررسی و پیگیری می کند. 

الاخبار در حالی به تماس مقام های سیاسی و امنیتی ارشد لبنان و سوریه اشاره کرده که هفته پیش الحریری در اظهارنظری بحث برانگیز گفت که موافق بازگشت روابط لبنان و سوریه نیست و این مساله غیرقابل مناقشه است.

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان همچنین تهدید کرد چنانچه دیگران بر بازگشت روابط بیروت و دمشق اصرار کنند، دولت هرگز تشکیل نخواهد شد.

در حالی که برخی گروه ها از جمله حزب الله، جنبش امل، جریان ملی آزاد و نیز عون موافق احیای روابط سوریه و لبنان هستند، برخی دیگر از جمله حزب المستقبل، نیروهای لبنانی (القوات) و سوسیالیست ترقی خواه و نیز الحریری با آن مخالف هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *