شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
مقام سوری:

حضور نظامی آمریکا در سوریه دیگر معنایی ندارد

يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 623848
دبیر مجلس ملی سوریه تاکید کرد، آمریکا باید هر چه زودتر نظامیانش را از خاک این کشور خارج کند، چرا که ادامه این حضور دیگر فایده‌ای برایش ندارد.
حضور نظامی آمریکا در سوریه دیگر معنایی ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "خالد العبود" دبیر مجلس ملی سوریه در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد که ‌آمریکا باید هرچه زودتر به حضور نظامی خود در  خاک سوریه پایان دهد، برای اینکه این حضور دیگر معنایی نداشته و آنها از این اقدام سودی نبرده‌اند.

العبود توضیح داد، وی پیش از این معتقد بود که حضور نظامیان آمریکایی به مسئله امکان تقسیم سوریه بستگی دارد، در حالیکه این کشور دیگر این صفحه را ورق زده و این خطر از بین رفته است. بنابراین دیگر دلیلی وجود ندارد که آمریکا نیروهای خود را در سوریه حفظ کند.

این مقام پارلمانی در تفسیر نشست آتی رهبران روسیه و آمریکا و امکان توافقاتی بین دو طرف درباره سوریه گفت:«البته مسلما اوضاع در سوریه در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ولی واقعیت این است که رئیس جمهور روسیه به دستاوردهای زیادی در سوریه رسیده و متحدان خود را دارد، ولی دونالد ترامپ چیزی ندارد.»

لازم یه یادآوری است که شبکه «سی ان ان» آمریکا اخیرا اعلام کرد، دونالد ترامپ قصد دارد با ولادیمیر پوتین معامله‌ای بر سر سوریه انجام دهد و برای این منظور از نشست سران دو کشور در هلسینکی استفاده خواهد کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *