چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۳

نیروهای آمریکایی تا تابستان از سوریه می‌روند

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 675316
آمریکا در جریان نشستی که در آنکارا برگزار شد؛ به ترکیه وعده داد که تا تابستان امسال، نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد.
نیروهای آمریکایی تا تابستان از سوریه می‌روند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، ترکیه می‌گوید دولت واشنگتن وعده داده که تا تابستان امسال، نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد.البته این تصمیم که در جریان دومین نشست کارگروه مشترک ۲ کشور اعلام شد، بسته به شرایط میدانی سوریه قابل تغییر خواهد بود.

نشست ۲ روزه کارگروه مشترک بر موضوعاتی چون خروج آمریکا از منبج و اراضی شرق رود فرات متمرکز بوده است.گفتنی است آمریکا درحال حاضر بیش از ۲ هزار نیرو در سوریه دارد حال آنکه اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به طور ناگهانی از تصمیم برای خروج آنها خبر داد. بعدها، در بررسی نهایی، این تصمیم مشمول تغییر شد به طوری که قرار است ۲۰۰ تا ۴۰۰ نیروی آمریکایی همچنان در خاک سوریه باقی بمانند.

این درحالی است که آنکارا به شدت با واگذاری پایگاه‌های آمریکایی به یگان‌های کردی مدافع خلق سوریه مخالف است و می‌گوید تسهیلات آمریکایی باید تخریب یا به ترکیه واگذار شوند.

ترکیه به یگان‌های مدافع خلق به عنوان شاخه‌ای از پ‌ک‌ک نگاه کرده و آنها را تروریستی می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا همان داعش است.
آمریکا داعش جهانی است.
آمریکا تروریسم بین المللی است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ما به مظلومان، مسلمانان ودولت های کمک می کنیم آمریکا هم ازتروریست های داعش و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
ایران حامی تروریسم نیست آمریکا و متحدانش ازآن حمایت می کنند.
دربرابرحامیان تروریسم ساکت نخواهیم نشست.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و اسرائیل حامی تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه ومسئول جنایت های آنان هستند.
آمریکا جنایتکارشماره یک احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکار دیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک درسراسرجهان با داعش و گروه های تروریستی همکاری می کند.