شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

​دیدار رهبران فرانسه و چین در پکن

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 580527
رئیس‌جمهور فرانسه امروز (سه‌شنبه) در جریان سفرش به چین با همتای چینی خود دیدار کرد؛ دیداری که در آن دو طرف ناظر بر امضای مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها میان کشورهایشان بودند.
​دیدار رهبران فرانسه و چین در پکن
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  خبرگزاری فرانسه خبر داد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه بعد از بازدید از مکان تاریخی موسوم به «شهر ممنوعه»، در پکن با رهبران تجاری چین ملاقات کرده و مذاکراتی را نیز با مقام‌های ارشد چین در محل تالار بزرگ خلق در این شهر انجام داد.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دوشنبه شب میزبان ماکرون و همسرش بریجیت در یک ضیافت شام بود و قبل از دیدار رسمی امروز نیز تشریفات نظامی برای رئیس‌جمهوری فرانسه اجرا شد.

ماکرون که اخیرا خود را به عنوان صدای پیشتاز در اتحادیه اروپا نشان داده، به پکن رفته تا دستور کار بلندپروازانه‌ای را با شی جینپینگ به منظور نزدیک‌تر کردن روابط دو طرف به پیش ببرد.

ماکرون در دیدارش با رئیس‌جمهوری چین یک اسب گارد جمهوری‌خواه فرانسه را به عنوان هدیه اعطا کرده و در عین حال ویدئویی را از خودش منتشر کرد که در آن به سختی تلاش می‌کند به زبان چینی (ماندارین) شعار مربوط به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی یعنی "سیاره را دوباره عالی بسازیم" را بیان کند.

ماکرون در جریان بازدیدهای امروزش گفت: چین در حال اجرای راهبرد توسعه اقتصادی خود بوده و با توجه به اندازه بازارش بر کلیت جهانی‌سازی تاثیر می‌گذارد.

او گفت: اکنون نیازمند یک فرانسه قدرتمند هستیم و اگر فرانسه نتواند خودش را تطبیق دهد، عقب خواهد افتاد.

قرار است این دو رئیس‌جمهور امروز ناظر بر امضای چیزی نزدیک به ۵۰ توافق در حوزه‌های مختلف به ویژه هوانوردی و انرژی هسته‌ای باشند.

در سفر ماکرون به چین حدود ۵۰ رهبر تجاری او را همراهی می‌کنند.

ماکرون روز دوشنبه در یک سخنرانی از اتحادیه اروپا خواست تا در پروژه عظیم یک تریلیون دلاری شی جینپینگ موسوم به جاده ابریشم جدید مشارکت داشته باشد.

پکن اخیرا از تصمیم ماکرون برای اینکه در اولین سفر رسمی خود به آسیا، چین را به عنوان مقصد انتخاب کرده، استقبال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *