يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اظهارات سهراب مرادی پس از کسب طلای جهان

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 570557
سهراب مرادی گفت: من به دنبال این بودم تا همه را شگفت زده کنم و از اینکه توانستم همه ایرانیان را در سراسر جهان خوشحال کنم احساس افتخار می‌کنم.
اظهارات سهراب مرادی پس از کسب طلای جهان
به گزارش جهان نيوز، ارلی مندز وزنه بردار کوبایی الاصل کشور شیلی پس از چهار سال غیبت دوباره به رقابت های بین المللی بازگشت و توانست کیانوش رستمی قهرمان المپیک را در دسته 85 کیلوگرم شکست دهد.

سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم در حالی سه مدال طلای این وزن را در رقابت های قهرمانی جهان در‌آمریکا کسب کرد که توانست رکورد حرکت 2 ضرب و مجموع جهان را نیز جابجا کند.

مندز بعد از حضور در رقابت های قهرمانی پان آمریکن در سال 2013 در سانتیاگو به نمایندگی از کوبا، رقابت نکرده است. او با ثبت رکورد مجموع 378 کیلوگرم، مدال طلای دسته 85 کیلوگرم مردان را از آن خود کرد. مندز در سال جاری قبول کرد تا به تابعیت کشور شیلی دربیاید.

او همچنین می توانست در حرکت سومش به رکورد  221 کیلوگرمی 2ضرب دنیا که در اختیار کیانوش رستمی بود حمله کند که در نهایت موفق به این کار نشد.

مندز گفت: انگشتم روی نوار افتاد و نشد رکورد شکنی کنم .البته در سال بعد رکورد شکنی خواهم کرد.  من کاملا آماده بودم و پیش از شروع مسابقات می دانستم که به راحتی می توانم مدال طلا را بدست بیاورم.
رستمی که روز جمعه گذشته از ناحیه زانوی چپ مصدوم شد، با سه حرکت خطا در 2 ضرب نتوانست عنوان خاصی را کسب کند.

مرادی که سال گذشته در المپیک ریو 2016 مدال طلا گرفته بود، یکشنبه شب هم با قهرمانی در دسته 94 کیلوگرم توانست 2 رکورد جهانی را به نام خودش ثبت کند. او با ثبت رکورد مجموع 417 کیلوگرم به راحتی دیدژبالیس (لیتوانی) با مجموع 388 کیلوگرم را شکست داد.سید ایوب موسوی (ایران)هم در مجموع با 385 کیلوگرم و با سه کیلوگرم اختلاف نسبت به وزنه بردار لیتوانیایی در مکان سوم قرار گرفت.

مرادی پس از قطعی شدن مدال طلایش برای حمله به رکورد دنیا ثبت درخواست وزنه 233 کیلوگرمی را داد که موفق شد رکورد دنیا را تغییر بدهد.  رکورد قبلی حرکت 2 ضرب این دسته در اختیار سیمون کولچی وزنه بردار لهستانی بود که در سال 2000 با مهار وزنه 232 کیلوگرم ثبت شده بود. او همچنین رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود، توانست به میزان چهار کیلوگرم ارتقا دهد.

مرادی گفت: من به دنبال این بودم تا همه را شگفت زده کنم و خوشبختانه موفق شدم و از اینکه توانستم همه ایرانیان را در سراسر جهان خوشحال کنم، احساس افتخار می کنم. 

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *