جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

مقام بیستم در نانجینگ چین زنگ خطر است

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 309087
رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری گفت: مقام بیستم در نانجینگ چین برای ورزش ایران زنگ خطر است.
به گزارش جهان، علی مرادی در گفت وگو با نسیم افزود: فدراسیون گلخانه‌ای عمل می‌کند و فاقد توانمندی لازم در راستای حفظ قهرمانان استک

* در فدراسیون جهانی در رابطه با دوپینگ ایرانی‌ها چیزی اعلام نشده است

-در خصوص بحث دوپینگ دوستان با حرف که نمی توانند این مساله را به گردن کسی بیاندازند. این مساله را در سایت جهانی فدراسیون وزنه برداری ملاحظه کردم اما هیچ خبری از دوپینگ وزنه برداران ایرانی نبود.
-شاید دوستان اطلاعاتی در مورد دوپینگ ورزشکاران دارند که این مسائل را مطرح می کنند و مطمئن باشید من از این مسائل آگاه نیستم.

-مطمئن باشید فعلا هیچ چیزی در رابطه با دوپینگ وزنه برداران ما از سوی سایت جهانی اعلام نشده است اعلام نشده و من جزییات بیشتری از این مساله نمی دانم.

-برخورد آقایان برای من جای تعجب دارد و این آقایان کار هایشان سئوال برانگیز است. این مصاحبه ها نزدیک به مسابقات جهانی اصلا قشنگ نیست و ضرورت آن را هم متوجه نمی شوم.

-اگر بحث دوپینگ مطرح نیست باید دوستان ما در تیم ملی کارشان را با آرمش جلو ببرند اگر اتفاقی هم رخ داده آنها باید پاسخگو باشند. آقایان باید تغییر رفتار دهند زیرا با این مصاحبه تیم و تمرکز ورزشکاران را هم برهم می ریزند.

* متاسفانه به حرف پیشکسوتان گوش نمی‌دهند

-این آقایان با این رفتار ها ما را ماندگار تر می کنند. ما آنها را راهنمایی می کنیم اما هیچ گاه گوش نمی دهند و شاید مشکل بزرگتر هایی بودند که با ورزش آشنا نبودند و آنها را به سر کار آوردند.

-در مسابقات بازی های آسیایی نوجوانان در نانجینگ چین حضور داشتم اما هیچ خبری از تیم ایران در این رقابت ها نبود. این مسابقات می توانست برای جوان های ما انگیزه خوبی درست کند اما آنها با کم لطفی فدراسیون روبه رو شدند. بار ها مسئولان کشور های دیگر از من دلیل غیبت تیم ایران را سئوال کردند اما مانده بودم چه جوابی به آنها دهم.

-در حال حاضر در فدراسیون وزنه برداری چند نفر را انتخاب کرده اند و دائما برای آنها اردو برگزار می کنند با این شیوه مدیریتی که نمی توانند مدعی شوند فدراسیون داری می کنند.

*رفتار بد با المپیکی ها نشان می دهد که آنها توان اداره فدراسیون را ندارند

-رفتار بد آقایان با قهرمانان المپیکی وزنه برداری نشان می دهد که این دوستان توان مدیریت فدراسیون را نداشته و آمده اند و برروی صندلی مدیریت نشسته اند. برخی رفتار های این آقایان نشان از نقطه ضعف آنها است.

-آقایان ادعا دارند که نایب قهرمان المپیک هستند آن وقت توان فرستادن یک تیم به نانجینگ را نداشتند. متاسفانه در حال حاضر در فدراسیون وزنه برداری به صورت گلخانه ای کار می شوند و حتی در این کار هم موفق عمل نکرده اند.

-این وضعیت فدراسیون وزنه برداری در ورزش روز دنیا توجیهی ندارد زیرا آنها تقسیم کار خوبی نداشته اند و امروز همه قهرمانان المپیک ما خانه نشین شده اند.

-ورزش کشور به اعزام تیم ها به مسابقات نانجینگ تاکید داشت اما توجهیات غیر علمی فدراسیونی ها باعث شد تا مسئولان دلایل آنها را بپذیرند.

-باید مسئولان ورزش کشور فکری به حال المپیکی های ما کنند زیرا آنها نباید خانه نشین شوند. مشکلات فرهنگی در ورزش ما بسیار زیاد است و فکر می کنم نباید با این عزیزان چنین رفتار هایی می شد.

* رضازاده آن زمانی که ورزشکار بود، اردوی تیم ملی را تعطیل می کرد

-طبیعی است که انتظار قهرمان المپیک نسبت به قبل کسب این عنوان زیاد تر شود همانطور که خود آقایان نیز این تغییر انتظار را در دوران ورزشی خود داشته اند.

-باید برای اردو های تیم ملی اساسنامه ای نوشته شود تا آقایان اجازه نداشته باشند هر کاری که می خواهند انجام دهند. مشکلات فدراسیون وزنه برداری ما بسیار اساسی است و باید فکری اصولی برای آن داشت.

-مشکلات موجود زمان خود این عزیزان هم وجود داشت. آیا ما با آنها هم همین گونه برخورد کردیم. هنوز مشخص نیست خواسته های قهرمانان فعلی ما منطقی است یا خیر اما خواسته های آقایان در دوران ورزشی شان اصلا منطقی نبود و کاملا غیر حرفه ای هم بود.

-در حالی که تیم ملی در آن زمان سرمربی داشت حسین رضازاده اعلام می کرد سرمربی او باید کوروش باقری باشد. خود ما مخالف این اتفاق بودیم اما سعی می کردیم با فراهم کردن خواسته این عزیزان را در افتخار آفرینی همراهی کنیم. همین آقایان امروز به خواسته های ورزشکاران خود بی توجه هستند اما باید بدانند حداقل احترام قهرمان المپیک را حفظ کنند.

*متاسفانه لجبازی ها به ورزش کشور آسیب می زند

-متاسفانه لجبازی هایی که با این جوانان می شود به ورزش ایران آسیب می زند و باید به این وضعیت رسیدگی کنند. فدراسیون فاقد توانمندی لازم در راستای حفظ و هدایت قهرمانان است.

- لطفا رسانه ها انتخابات اخیر وزنه برداری را بررسی کنند و ببینند آیا رضا زاده از حدود ۱۴۰ رای کل کشور های دنیا بیش از ۲۰ رای آورد. ما برای اوتلاش زیادی کردیم زیرا ایرانی هستیم و هم وطنمان است اما آقایان نتوانستند برای خود رای جمع کنند. برخورد هایی که امروز در سطح جهان با وزنه برداری ما می شود صحیح نیست.

-تا چند روز آینده مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در کره شمالی آغاز می شود که بیشتر کشور ها برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند اما بازهم ما کار شکنی کرده ایم و این کار را هم نکرده ایم.

-این در حالی است که بستر اقتصادی خیلی خوبی برای باشگاه ها در این مسابقات فراهم است اما فدراسیون بازهم اقدامی نکرده است. می گویند این دعوت نامه به دست ما نرسیده است اما اینگونه نیست زیرا دعوت نامه به صورت دستی به رضازاده داده شده و حتی از او امضا هم گرفته اند.

*با حضور صالحی امیری می توان انتظار بهبود شرایط فرهنگی ورزش را داشت

با توجه به حضور سید رضا صالحی امیری در وزارت ورزش به عنوان سرپرست می توان انتظار داشت شرایط فرهنگی ورزش ما بهبود یابد. صالحی امیری یک چهره فرهنگی است و در این حوزه تخصص خاصی دارد.

ورزش ما امروز دچار مشکلات فرهنگی زیادی است که امید می رود این مشکلات هرچه سریعتر بهبود یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *