چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

معاون‌وزیر ارشاد خواستار افزایش‌نمایش‌موزیکال‌شد

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۸
کد مطلب: 568752
درحالی که جای آثار فاخر و دارای مضامین ملی در تئاتر ما خالی است، معاون هنری وزیر ارشاد بر نمایش‌های موزیکال بیشتر تأکید کرد!
معاون‌وزیر ارشاد خواستار افزایش‌نمایش‌موزیکال‌شد
به گزارش جهان نيوز؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحالی به بازدید از تمرین نمایش موزیکال «الیور توئیست» رفت که این نمایش طی هفته‌های گذشته با انتقادات فراوانی از سوی رسانه‌ها و اهالی دغدغه‌مند تئاتر مواجه شده بود.
انتقاداتی از این دست که چرا با وجودی که تعداد قابل توجهی از هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت تئاتر بیکار هستند، یک مدیر سینمایی که در ضمن در نهادهای مختلف دولتی یا وابسته به دولت صاحب جایگاه است، داستانی غربی که بارها تکرار شده و هیچ ربطی با مسائل و مصالح امروز فرهنگی ما ندارد با حضور سلبریتی‌های ثروتمند و مشهور روی صحنه ببرد؟
حضور معاون هنری وزیر ارشاد در تمرین این نمایش، آن هم در شرایطی که این مقام مسئول کمتر به پشت صحنه و تمرین گروه‌های نمایشی سر می‌زند را باید نوعی دهن کجی به نقدهای وارده دانست.
اما جدا از این مسئله، مرادخانی در این بازدید، اظهارات قابل تأملی داشته و گفته است: «نیازمند نمایش‌های موزیکال بیشتری در آینده هستیم.» که‌ ای کاش این مدیر دولتی، دغدغه افزایش توجه به موضوعات و مضامین روز جامعه در تئاتر را هم داشت.
ناگفته پیداست که نمی‌توان منکر تنوع موضوعی و اجرای نمایش‌هایی در ساختارها و قالب‌ها و برای سلایق و ذائقه‌های مختلف شد، اما مشکل این است که تئاتر امروز ما در نمایش‌های عوام پسند و با مضامین وارداتی محدود شده است و متون بومی و مسائل روز جامعه و به ویژه نمایش‌هایی با موضوعات مرتبط با انقلاب و مقاومت مغفول و مهجور واقع شده‌اند.
در چنین شرایطی وقتی مسئولان دولتی در زمینه تئاتر این گونه سخن می‌گویند، این شائبه ایجاد می‌شود که ابتذال و سطح پایین محتوای نمایش‌ها، حاصل فکر، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این مسئولان است.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *