شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۷

معاونت هنری وزارت ارشاد در اغما/ تردید در توان مدیریتی معاون جدید

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 324920
در حالیکه دولت تا چند روز دیگر قرار است گزارش ۱۰۰ روزه اقدامات خود را به اطلاع مردم برساند، خبرها حکایت از آن دارد که کوچکترین اقدامی در بخش فرهنگی هنری دولت انجام نگرفته و معاونت هنری وزارت ارشاد در آشفتگی به سر می برد.
معاونت هنری وزارت ارشاد در اغما/ تردید در توان مدیریتی معاون جدید
به گزارش سرویس فرهنگی جهان، بی شک در کنار اقدامات اقتصادی دولت یازدهم برای بهبود وضعیت معیشت مردم، تقویت بخش فرهنگی و هنری وزارت ارشاد می تواند روحیه امید و سرزندگی را از طریق هنرمندان به روح جامعه تزریق کند.اما متاسفانه با گذشت نزدیک به ۳ ماه از آغاز به کار دولت، نه تنها هیچ اقدام امیدوار کننده ای در این بخش اتفاق نیفتاده بلکه بلاتکلیفی مدیران سابق منجر به استعفاهای پی در پی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

شاید پر سروصداترین اتفاق در معاونت هنری وزارت ارشاد در دولت یازدهم، صحبتهای جنجالی یکی از مدیران خانه موسیقی مبنی بر درخواست آزاد شدن صدای خواننده زن بود که البته هیچ واکنشی مبنی بر تایید یا رد این دیدگاه از سوی معاونت هنری اتفاق نیفتاد.

اما نیم نگاهی به وضعیت معاونت هنری وزرات ارشاد و اظهار نظرهای پیرامون آن نشان از بی انگیزگی مدیران زیرمجموعه این معاونت و بلاتکلیفی آنها دارد شاید لازم باشد بخشی از وضعیت ۳ ماهه این معاونت را با هم مرور کنیم:

۱. استعفای احسان آقایی از مدیریت موزه هنرهای معاصر که البته برای آن جانشینی مشخص نشد.

۲. استعفای کامبیز زاهدپور از روابط عمومی معاونت هنری که وی دلیل استعفایش را تلویحا عدم دسترسی به معاون محترم عنوان کرده بود.

۳. اظهار نظر مدیر مرکز هنرهای تجسمی: از روز اولی که آقای علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد شد به وی گفتم که روی حضور من حساب نکند و به فکر مدیر جدیدی باشد.

۴. استعفای مدیرعامل بنیاد رودکی: هنوز جایگزینی مشخص نشده است.

۵. مدیر تئاتر شهر: باید زنگ خطر و احتیاط را بزنیم چرا که به لحظه‌ی انفجار مشکلات فنی و زیربنایی تئاتر شهر رسیده‌ایم وی ضمن اشاره تلویحی به عدم توجه معاونت هنری می گوید: بخشی از تعمیرات برق مجموعه آغاز شده است، اما برای تعمیرات عمده‌ای که باید انجام شود، متاسفانه هیچ زمان بندی مشخصی ندارم چون هنوز برای عملی شدن این تعمیرات، به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

۶. حضور مرادخانی در حراجی کریستی دبی که البته دستاورد این سفر هیچگاه اعلام نشد.

۷. حضور مرادخانی در مراسم های افتتاح یا اختتامیه های جشنواره ها که گفته می شود حضور وی برای آشنایی با این هنرها و هنرمندان مربوطه می باشد.

۸. اولین انتصاب: تنها انتصاب در این معاونت جایگزینی روابط عمومی معاونت هنری بود که انتصاب یک خبرنگار کم تجربه مدیریتی آنهم در یکی از بزرگترین مجموعه های روابط عمومی وزارت ارشاد، برخی اخبار شنیده شده، مبنی بر عدم تمایل افراد توانا و شناخته شده برای حضور در پستهای کلیدی معاونت هنری و همکاری با مرادخانی را تایید کرد.

۹. شنیده شده قرار است بزودی "پیروز ارجمند" مدیر فعلی دفتر موسیقی حوزه هنری به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی معرفی شود که به نظر می رسد جوان بودن و جویای نام بودن وی از دلایل قبول کردن این پست در وزارت ارشاد است. پستی که به نظر می رسید به دلیل سابقه خود مرادخانی،گزینه ای پخته تر و با تجربه تر را راهی آن کند اما ظاهرا برای این پست نیز کسی حاضر به پذیرش نشده است.

اما سئوال اینجاست که آیا عدم توانایی لازم معاون هنری فعلی وزارت ارشاد مانع رونق گرفتن فرهنگ و هنر کشور شده یا دلیل قانع کننده دیگری وجود دارد.جوابی که شاید بتواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید تغییراتی اساسی ایجاد شود
اسد
جهانی.. هشت سال این مملکت در ..وریکاوری و.........
خود وزارت در اغما است چه رسد به این
رضا
این آقایان برنامه ریزی 16 ساله (به بالا!) دارند.
چرا بابا اقدام کردن، مثلا نمایشگاه رسانه های دیجیتالو که ما چندساله شرکت می کردیم و از مشتری داشتیم و حذف کردن و دستمون گذاشن تو حنا، مثل سایر بخشا، توقف مسکن مهر، افزایش قیمت ماشین، حذف ای تی وزارت صنعت و بسیاری اقدامات درخشانه دیگه
بلدم بلدم این بود؟
Iran, Islamic Republic of
از کلیه مسئولین محترم فقط باید یک سوال پرسید برنامه ریزی چهار ساله آنها برای چهار سال چیست آیا مدل و طرحی برای ارتقا سازمان خودشان دارند و یا فقط به امید خدا می روند پیش هر چه پیش آمد خوش آمد