شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

ترکیه حمله به مسجد مصر را محکوم کرد

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 568195
نخست وزیر ترکیه بمبگذاری و تیراندازی در مسجدی در سینای مصر را محکوم کرد.
ترکیه حمله به مسجد مصر را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه امروز شنبه در سخنانی بمبگذاری در مسجدی در سینای مصر را که منجر به کشته شدن بیش از 300 نفر شده است، محکوم کرد.وی تاکید کرد: من قویا حمله وحشیانه و هولناک در مصر را محکوم می کنم و به مردم مصر تسلیت می‌گویم.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: حمله به مردم در جریان نماز جمعه بر خلاف اسلام و انسانیت است.بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه نیز در سخنانی تاکید کرده است که آنکارا آماده حمایت از مصر خواهد بود.وی گفت: ترکیه مثل همیشه در کنار مردم و دولت مصر ایستاده است. ترکیه آماده است تا همه نوع همکاری بدون قید و شرط با مصر در زمینه مقابله با تروریسم داشته باشد.

بیش از 230 نفر در جریان بمبگذاری و تیراندازی در شمال سینای مصر کشته شدند و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. این مرگبارترین حادثه در تاریخ معاصر مصر به شمار می رود.
مقام های مصری 3 روز عزای عمومی اعلام کرده اند. عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر وعده داده است تا پاسخ قاطعی به این حمله مرگبار داده خواهد شد.

منطقه سینا از اواسط سال 2013 تاکنون مرکزی برای گسترش فعالیت های تروریستی و شبه نظامیان بوده است، یعنی زمانی که محمد مرسی توسط ارتش از قدرت برکنار و بازداشت شد. در این مدت صدها نفر از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان کشته شده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *