شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مصر ققط به "مردم" ترکیه تسلیت‌ گفت

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۶
کد مطلب: 467324
مصر در واکنش به انفجارهای امروز در استانبول، این حادثه تروریستی را به مردم ترکیه و خانواده‌های قربانیان خارجی آن تسلیت گفت و هیچ اسمی از دولت ترکیه ذکر نکرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «الیوم السابع» خبرداد: مصر در اولین واکنش به انفجارهای تروریستی که صبح امروز در میدان «سلطان احمد» در شهر استانبول ترکیه به‌وقوع پیوست، مصر با مردم ترکیه و خانواده‌های قربانیان کشورهای خارجی ابراز همدردی کرده است.
 
«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی اخیر در استانبول را که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، «با قوی‌ترین عبارات» محکوم کرد و به مردم ترکیه و خانواده‌های قربانیان این حادثه خونین تسلیت گفت.
 
روابط مصر و ترکیه با به قدرت رسیدن «عبدالفتاح السیسی» و خلع «محمد مرسی» از مقام ریاست‌جمهوری مصر رو به تیرگی گذاشت و تشدید اختلافات موجب درگیری‌های لفظی میان رهبران دو کشور شد. حزب محمد مرسی مرتبط با «اخوان‌المسلمین» بود که روابط نزدیکی با رییس‌جمهوری ترکیه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *