شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نگرانی قطر از نتایج همه‌پرسی کردستان عراق

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 552972
دولت قطر ضمن ابراز نگرانی درباره پیامدهای همه‌پرسی جدایی کردستان عراق، تأکید کرد که این امر خطری برای وحدت عراق، امنیت و ثبات منطقه است.
نگرانی قطر از نتایج همه‌پرسی کردستان عراق
به گزارش جهان نيوز،  یک منبع مسئول در وزارت خارجه قطر تأکید کرد که همه‌پرسی کردستان عراق که بدون توافق بین دولت بغداد و اقلیم شمال عراق برگزار شد نباید به بحرانی‌شدن اختلافات و تفرقه بین ملت عراق منجر شود.

این مسئول قطری افزود که همه‌پرسی جدایی کردستان در حالی برگزار شد که بایستی تمرکز ما بر روی تحقق امنیت، ثبات، وحدت عراق و نابودی تروریسم باشد.

وی بر موضع ثابت قطر درباره اهمیت و ضرورت حفظ وحدت ملت و سرزمین عراق تأکید کرد و گفت که هر گونه تهدید این وحدت، خطری برای کل منطقه خواهد بود.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، قطر همچنین دو طرف را به گفت‌وگوی سازنده و حل همه مسائل اختلافی به منظور حفظ وحدت عراق و تحقق امنیت و ثبات این کشور فراخواند.

اقلیم شمال عراق در اقدامی بر خلاف خواسته‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همه‌پرسی جدایی کردستان را برگزار کرد در حالیکه دولت عراق مخالف این همه‌پرسی است و اعلام کرده که نتایج آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *