پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

کویر سیازگه

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 561486
سیازگه نام کویری است واقع در بخش کویرات یکی از بخش‌های تابعه شهرستان آران و بیدگل در استان استان اصفهان ایران. سیازگه پهنه‌ای گسترده در دامن ریگزارهای شمال ابوزیدآباد است. سیازگه تا شهر ابوزیدآباد (در ۳۵ کیلومتری کاشان و آران و بیدگل ) ، کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.
به گزارش جهان نيوز،سیازگه نام کویری است واقع در بخش کویرات یکی از بخش‌های تابعه شهرستان آران و بیدگل در استان استان اصفهان ایران. سیازگه پهنه‌ای گسترده در دامن ریگزارهای شمال ابوزیدآباد است. سیازگه تا شهر ابوزیدآباد (در ۳۵ کیلومتری کاشان و آران و بیدگل ) ، کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.
این بیابان در نواحی غربی و مجاورت مرنجاب پوشیده از تپه‌های ماسه‌ای تثبیت شده و در نواحی مرکزی خاک‌های قلیایی با پوشش گیاهی اندک دارد. در کویر سیازگه مسابقات شترسواری نیز برگزار می‌شود. پوشش گیاهی در مناطق شنی درختان تاغ و بوته‌های اسکنبیل و نسی و در مناطق استپی تاغ، درمنه، جگن، رشمه، شور الوان، شور بیابانی و اشنان است.
به دلیل بکربودن طبیعت، حیات وحش این منطقه از امنیت خوبی برخوردار بوده و پوشش جانوری منطقه شامل شاهین، عقاب، خرگوش، روباه شنی، گربه شنی، شغال، گرگ، جرد، هوبره، انواع آگاما و مار و پامِسواکی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *