پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

برخورد سخیف دولت آلمان با نمایندگان ترک

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب: 496971
وزارت امور خارجه آلمان به دنبال واکنش تند و تهدید آمیز اردوغان به تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان به نمایندگان ترک پارلمان کشورش درباره سفر به ترکیه هشدار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" خبرداد: بعد از واکنش های شدید رئیس جمهور ترکیه به تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان، وزارت امور خارجه آلمان به نمایندگان ترک پارلمان این کشور درباره سفر به ترکیه هشدار داده و تاکید کرد که امنیت این نمایندگان در این کشور دیگر نمی تواند تضمین شود.
 
اردوغان بعد از تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان حمله شدیدی به نمایندگان ترک پارلمان این کشور وارد کرده و آن ها را هم ردیف با تروریست ها دانسته و خواستار گرفتن آزمایش خون برای مشخص شدن اصالت آن ها شد.
 
وزارت امور خارجه در یک ارزیابی محرمانه به این نتیجه رسید که نمایندگان ترک پارلمان آلمان در آینده نزدیک نباید به ترکیه سفر کنند.
 
به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، در ارزیابی محرمانه وزارت امور خارجه آمده است که امنیت آن ها در ترکیه نمی تواند تضمین شود.
 
بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل"، نمایندگان ترک پارلمان آلمان سفرهای کاری به آنکارا و سفرهای خود برای تعطیلات تابستان به این کشور را لغو کرده اند.
 
"سم ازمیر"، رئیس سبزهای آلمان که از حامیان قطنامه نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان بوده است تا به حال تهدیدهای قتل زیادی دریافت کرده است.
 
یکی دیگر از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز اظهارات اردوغان درباره قطعنامه نسل کشی را کاملا غیر قابل قبول و از طرف یک مقام عالی رتبه دولتی اقدامی ناشایست دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *