يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۲
با موافقت نمایندگان؛

تکلیف‌جدید بانک‌مرکزی درباره پیمانهای‌پولی

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 488444
نمایندگان ملت در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور بانک مرکزی را مکلف به ایجاد زمینه انعقاد پیمان پولی دو جانبه یا چند جانبه جهت استفاده از پول های ملی کردند.
به گزارش جهان، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور با پیشنهاد الحاقی یک این لایحه موافقت کردند.

براساس این ماده الحاقی؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است با هماهنگی وزارت امورخارجه و همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت، با کشورهای عمده طرف تجاری ایران، زمینه انعقاد پیمان پولی دوجانبه یا چندجانبه را فراهم آورد و شرایط را برای استفاده از پولهای ملی هموار نماید.

در تبصره1 آمده است؛ آیین‌نامه اجرائی این ماده، حداکثر ظرف مدت شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

در تبصره2 آن نیز آمده است؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش عملکرد این ماده را هر شش‌ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

منبع:خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر دلار
بابا طرفهاي خارجي نميايند تجارت به سمت ازادي ميرود ول كنيد اين طرحهاي قديمي را