پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

رای اعتماد پارلمان عراق به وزیران العبادی

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب: 487537
نمایندگان پارلمان عراق به برخی وزیران پیشنهادی حیدر العبادی نخست وزیر عراق رای اعتماد دادند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز خبرداد: پارلمان عراق که برای بررسی کابینه پیشنهادی «حیدرالعبادی» نخست وزیر این کشور به ریاست «سلیم الجبوری» تشکیل جلسه داده و به شماری از وزرای معرفی شده، رأی اعتماد دادند.
 
بر اساس این گزارش العبادی از پارلمان درخواست کرد که در ابتدا در رابطه با برکناری وزرای کنونی رأی گیری کنند، سپس به وزرای جدید رأی اعتماد دهند.
 
نمایندگان عراق به «وفاء جعفر» به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی و همچنین «حسن الجنابی» به عنوان وزیر امور آبی رأی اعتماد دادند.
 
در همین راستا یکی از منابع که خواست نامش فاش نگردد، تصریح کرد: پارلمان همچنین تصویب کرد که استعفای ۲ وزیر سابق در بخش کار و همچنین اقتصاد پذیرفته شود.
 
همچنین «علی علاء غنی» نیز به عنوان وزیر بهداشت رأی اعتماد دادند و همچنین برای «علی حسین» به عنوان وزیر آموزش و پرورش ۳ مرتبه رأی گیری صورت گرفت اما حائز اکثریت آراء نشد. در همین راستا یک منبع اعلام کرد که استعفای وزیر سابق بخش بهداشت از سوی نمایندگان پذیرفته شد.
 
منابع پارلمانی عراقی از رای اعتماد به علاء دشیر برای وزارت برق و عبدالرزاق العیسی وزیر آموزش عالی،عقیل المهدی به عنوان وزیر فرهنگ و سرپرست وزارت جوانان خبر دادند.
 
این در حالی است که پارلمان عراق رای گیری درباره وضعیت ابراهیم الجعفری را به تعویق انداخت.یک منبع پارلمانی در این باره گفت: مانعی درباره استعفای ابراهیم الجعفری نبود اما نمایندگان ائتلاف کُردی به وزارت شریف علی بن الحسین اعتراض داشتند.
 
منابع پارلمانی از تعویق جلسه پارلمان به پس فردا پنجشنبه خبر دادند.
 
از سوی دیگر فراکسیون های پارلمان به حیدرالعبادی ۴۸ مهلت دادند تا تمامی وزرا را تغییر دهد.
 
یکی از منابع اعلام کرد که «علی حسین» به عنوان نامزد وزارت دادگستری برای رأی اعتماد معرفی شد اما رأی اکثریت را کسب نکرد.
 
این در حالی است که اعضاء پارلمان با اجماع کامل تصویب کردند که اقدامات صورت گرفته از سوی نمایندگان متحصن، اشتباه و باطل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *