يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

درخواست رئیس‌جمهور عراق از احزاب

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 485243
رئیس جمهور عراق بر ضرورت انجام اصلاحات حقیقی و فراگیر و دوری از سهم خواهی‌های گروهی و حزبی و رعایت قوانین و پایبندی به قانون اساسی تاکید کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روسیا الیوم خبر داد، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در سخنان روز گذشته خود خواستار پایان دادن به سهم خواهی های حزبی شد.

وی بر انجام اصلاحات حقیقی و فراگیر مطابق برنامه از پیش تعیین شده، تصحیح روند نهادهای دولتی،‌ نهادهای قانونگذار و نهادهای قضایی، دوری از سهم خواهی های گروهی و حزبی و رعایت قوانین و پایبندی به قانون اساسی تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق از تظاهرات‌کنندگان و تحصن‌کنندگانی که به اصل آزادی پایبند بودند و برای بهبود خدمات و انجام اصلاحات و محاکمه فاسدان به خیابانها و میادین آمده بودند، قدردانی کرد.

معصوم همچنین بر حق همه از جمله نمایندگان پارلمان در برخورداری از آزادی کامل بیان تاکید کرد.

اوضاع عراق در سطح سیاسی وارد مرحله حساس و خطرناکی شده به‌ویژه نمایندگان اعتصاب‌کننده در صحن پارلمان این کشور خواستار استعفای سران قوای سه‌گانه شده‌اند.

در پی ادامه تنشهای سیاسی در عراق حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در سخنرانی اخیر خود خطاب به ملت عراق گفت: کشور به علت تضاد منافع و دیدگاهها با خطر زیان و ضرر روبرو است و نمی توان اصلاحات را در سایه کشمکش ها و چند دستگی ها اجرا کرد.

وی خواستار صبر و درایت و اعطای فرصت به مذاکرات جاری شد تا روند کشورداری مختلف نشود.

العبادی گفت: ما در مسیر تداوم کار دولت و بسته اصلاحات فراگیر گام بر می داریم و روند اصلاحات و تغییرات ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *