شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

رونمایی از مزار یابود "شیخ نمر"

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 479445
در واکنش به دفن شهید شیخ نمر در مکانی نامعلوم، از مزار یابود شهید شیخ نمر در بهشت زهرای تهران رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، مراسم روزنمایی از مزار یادبود شهید آیت الله نمر باقر النمر در قطعه شهدای حج بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این اقدام در واکنش به دفن شهید شیخ نمر در مکانی نامعلوم از سوی دژخیمان آل سعود صورت پذیرفت.

سخنران این مراسم «دکتر حسین شیخ الاسلام» مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی بود و تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله «عبدالرضا هلالی»، «میثم مطیعی» و «روح الله بهمنی» در این مراسم به مرثیه سرایی پرداختند.

شایان ذکر است «آیت الله سید محمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید عراق، پس از شهادت شهید شیخ نمر پیشنهاد کرد که مزارهای یادبود نمادینی برای این شهید در کشورهای مختلف به خصوص در شهرهای مقدس ایران، عراق، سوریه، یمن و مصر بنا شود.

تاکنون از مزارهای یادبود نمادین شهید شیخ نمر در بحرین، شهر العوامیه عربستان و بهشت زهرای تهران رونمایی شده و در کشور عراق هم خیابان ها، مساجد و گردان هایی به اسم این شهید نامگذاری شده است.

رژیم عربستان سعودی بعد از اعدام شهید شیخ نمر، پیکر این شهید را به خانواده اش برای تشییع و تدفین تحویل نداد و مکان دفن شهید شیخ نمر نامعلوم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *