پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تفاهمنامه گازی ایران و اندونزی

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 478572
نماینده اندونزی در اوپک با اشاره به انعقاد قرارداد گازی قریب الوقوع با ایران در آینده نزدیک گفت: هیئتی از مقامات گازی این کشور در پایان این هفته به ایران سفر خواهند کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از «رویترز» خبرداد: نماینده اندونزی در «اوپک» روز دوشنبه گفت قرارداد قریب الوقوعی برای واردات گاز تقطیر شده و مایع از ایران منعقد خواهیم کرد. این قرارداد شامل نفت خام نیست.
 
هیئتی از مقامات نفتی اندونزی آخر این هفته به منظور مذاکره درباره تعدادی قرارداد انرژی به ایران سفر خواهند کرد. امیدواری‌هایی برای نهایی کردن توافق کوتاه مدت به منظور واردات ۱۲۰هزار بشکه نفت خام در روز از ایران برای پالایشگاهی در مرکز جاوا وجود دارد.
 
نماینده اندونزی در اوپک افزود: تفاهمنامه واردات نفت خام از ایران در زمان حال نامحتمل است، چرا که اقتصادهای بزرگ جنوب آسیا نیازمند نفت خام شیرین برای پالایشگاه های خود هستند. این در حالیست که نفت خام ایران ترش است.
 
وی تصریح کرد: تقاضاهای محدودی برای نفت خام داریم. اندونزی روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام وارد می کند که ۱۲۵هزار بشکه از آن نفت ترشی است که از عربستان سعودی خریداری می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *