شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

صدور حکم اعدام یک سرکرده حزب بعث

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 466905
«عبدالباقی السعدون» یکی از رهبران حزب منحله بحث در عراق به همراه تعدادی از معاونانش به اعدام محکوم شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه سومریه خبر داد، دادگاه عالی جنایی عراق «عبدالباقی السعدون» از رهبران حزب منحل بعث و تعدادی از معاونانش را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

یک منبع قضایی در داخل دادگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: دادگاه عالی جنایی عراق «عبدالباقی عبدالکریم السعدون» و تعدادی از معاونانش را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم عراق در زمان رژیم سابق و همچنین رهبری گروه های مسلح پس از سقوط آن، به اعدام با چوبه دار محکوم کرد. وی پس از «عزت الدوری» جنایتکار، نفر دوم حزب منحل بعث بشمار می رفت.

نیروهای امنیتی عراق ماه ژوئن ۲۰۱۵ «عبدالباقی السعدون» از رهبران حزب منحل بحث را در مرکز کرکوک دستگیر کردند. حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که دستگیری وی در پی تلاش های اطلاعاتی عراقی ها انجام گرفته و اطلاعات مهمی که در اختیار دارد به شکست بسیاری از حلقه های تروریستی منجر خواهد شد.

وزارت دفاع عراق نیز با انتشار اعترافات السعدون اعلام کرد که وی به منظور مخفی ماندن، با اسامی مختلفی در استان های مختلف عراق در تردد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *