يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

سیمای آل سعود در این آیه ترسیم شده

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 466368
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: امروز آل سعود تسلیم کامل خواسته های آمریکا و صهیونیست است و آیه ۱۲۰ سوره بقره سیمای آل سعود در قرآن کریم می باشد.
به گزارش جهان به نقل از تابش کوثر، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی صبح امروز در دومین همایش قرآنی «یاسین در آینه معرفت» که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، با اشاره به سیمای آل سعود در قرآن، گفت: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره فرموده است: «وَ لَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ/ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: هدایت، تنها هدایت الهی است! و اگر از هوی و هوس های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود»

وی افزود: امروز آل سعود تسلیم کامل خواسته های آمریکا و صهیونیست است و آیه مذکور سیمای آل سعود در قرآن کریم می باشد.

این استاد حوزه، با تاکید براهمیت قرآن کریم اظهارداشت: متأسفانه امروز قرآن برای ما جدی نیست و بیشتر به درس های دیگر پرداخته ایم؛ در حالی که قرآن در درجه اول قرار دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جمله: «اشتغال یقینی، برائت یقینی می خواهد»، خاطرنشان ساخت: هر طلبه باید در هر سال تفسیر یک جزء از قرآن را مطالعه کرده باشد و اگر این کار را نکند، به قرآن جفا کرده است.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه، تصریح کرد: آیه «وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» ریشه حوزه های علمیه است.

این مفسر قرآن کریم با بیان این مطلب که کل قرآن سبک زندگی است، اظهار داشت: ما حاضر نیستیم لباس را اینترنتی بخریم؛ اما متأسفانه ازدواج اینترنتی انجام می دهیم که جای تعجب است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید قرآن را جدی بگیریم، ابراز داشت: المیزان تا پایان عمر، المیزان است؛ اما باقی کتاب ها اینطور نیست؛ باید مزه قرآن را چشید و برای آن کار کرد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه نکات بسیاری در آیات قرآن کریم خاطرنشان ساخت: آیه «و بالوالدین احسانا» یکی از نمونه هایی است که دارای نکات زیادی است که بنده ۲۰ نکته از آن استخراج کرده ام.

وی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات قرار داریم، تصریح کرد: قرآن برای عزل و نصب ملاکاتی همچون ایمان، علم، تقوا، قدرت بدنی، امانت داری، جهاد، هجرت و ... بیان کرده است که دارای نکات جالبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *