چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۱

اوضاع در بیجی تحت کنترل است

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 457502
منابع آگاه نظامی عراقی با بیان اینکه اوضاع در بیجی تحت کنترل نیروهای نظامی و مسلح این کشور است، از تمرکز عملیاتی این نیروها جهت پیشروی به سمت جبهه شمال خبر داد.
به گزارش جهان، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی «کتائب حزب الله» عراق از گروه‌های وابسته به نیروهای بسیج مردمی این کشور در گفت‌وگو با فارس در بغداد تصریح کرد: حملاتی که عناصر گروه تروریستی تکفیری «داعش» انجام می‌دهند، تلاشی برای مشغول کردن نیروهای عراقی و جلوگیری از پیشروی آنها در محور شمالی به سمت الحویجه و الشرقاط است.

سخنگوی نظامی «کتائب حزب الله» عراق با اشاره به اینکه اوضاع در بیجی تحت کنترل است، افزود: این عناصر داعشی اطراف بیجی پراکنده شده‌اند و تلاش دارند، به هر طریق ممکن مانع پیشروی نیروهای عراقی به سمت الحویجه و الشرقاط شوند.

الحسینی گفت: این درگیری‌ها اگرچه ادامه دارد، اما اوضاع میدانی در کنترل نیروهای عراقی است و این نیروها ضمن دفع این حملات در تدارک پیشروی به سمت مناطق دیگر هستند.

* برنامه‌ریزی برای پیشروی در جبهه عملیاتی شمال

از سوی دیگر، «حسن الساری»، فرمانده «سرایا الجهاد» از دیگر گروه‌های بسیج مردمی عراق تصریح کرد که نقشه‌های نظامی که در حال ریختن است و برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است، بر آزادسازی مناطق شمال بیجی تمرکز دارد.

الساری می‌افزاید: هدف این نقشه‌های نظامی الشرقاط و الحویجه و پس از آن الزویه است و برای آزادسازی این مناطق نیاز به عملیات‌های مقدماتی است و امیدواریم، پس از آزادسازی این سه منطقه عملیات‌های استان نینوا از جمله آزادسازی موصل آغاز شود.

* تلاش‌های فنی مهندسی برای راه اندازی پالایشگاه بیجی

اما «حسن عبد الهادی»، مشاور دبیرکل «کتائب سید الشهداء» بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تلاش‌های فنی مهندسی برای فعالیت مجدد پالایشگاه بیجی خبر داد و گفت:‌ این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

عبد الهادی با بیان اینکه کارشناسان پالایشگاه بیجی تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا آن را دوباره راه اندازی کنند، افزود:‌ این کارشناسان و مهندسان تلاش دارند، خرابی‌های ایجاد شده توسط داعش در این پالایشگاه را ترمیم و تعمیر کنند، چون پالایشگاه بیجی نقشی حیاتی در اقتصاد عراق دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *