سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

بازدید نخست‌وزیر عراق از «بیجی»

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 451654
نخست‌وزیر عراق با سفر به شهر و پالایشگاه تازه‌آزاد شده «بیجی» اعلام کرد که این پیروزی، قدرت عراقی‌ها در آزادسازی شهرهای عراق را نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «حیدر العبادی»‌ نخست‌وزیر عراق، جمعه شب به شهرستان «بیجی» در استان «صلاح الدین» در شمال عراق رفت.
 
شهر بیجی و پالایشگاه بزرگ آن که بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق است، هفته گذشته (20 اکتبر) پس از هفت ماه عملیات به طور کامل و نهایی آزاد و پاکسازی شد.
 
به گزارش «السومریه»، نخست‌وزیری عراق شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت: نخست‌وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح از شهر آزادشده بیجی بازدید کرد؛ شهری که به همت ارتش، نیروهای مسلح، پلیس و بسیج مردمی و عشایر عراق آزاد شد.
 
در این بیانیه آمده است که «العبادی همچنین به بازدید از پالایشگاه بیجی رفت و در آنجا نشستی با سران امنیتی و نظامی و اعضایی از پلیس و ارتش و الحشد الشعبی برگزار کرد و همچنین به یکی از مجالس عزاداری حسینی در منطقه "الحجاج" در بیجی رفت».
 
نخست‌وزیر عراق در این سفر با تمجید از نیروهای عراقی که به گفته او از هفت ماه پیش عملیات آزادسازی بیجی را آغاز کردند و سرانجام موفق شدند، تاکید کرد که «آزادسازی بیجی، قدرت عراقی‌ها در آزادسازی شهرهایشان را نشان داد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *