يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کوربین:داعش محصول حمله 2003 به عراق

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 456836
رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن اشاره به تأثیر حمله آمریکا و انگلیس به عراق در ایجاد گروه داعش، خواستار گفتگو و مذاکره برای خاتمۀ بحران در سوریه شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رهبر حزب کارگر انگلیس ایجاد گروه تروریستی داعش را محصول حمله انگلیس و آمریکا به عراق دانست و خواهان برگزاری مذاکره و گفتگو درخصوص مسأله سوریه، به جای تجاوز نظامی به این کشور شد.
 
به گزارش شبکه آی‌تی‌وی، «جرمی کوربین» امروز (شنبه) ضمن اعلام درنظر گرفتن پیشنهاد دولت انگلیس مبنی بر احتمال انجام عملیات هوایی جنگنده‌های ارتش در خاک سوریه، بر دیدگاه حزب متبوع خود مبنی بر ارجحیت گفتگو در حل بحران سوریه تأکید کرد.
 
دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پیتشر در پی وقوع حملات تروریستی پاریس، در جمع نمایندگان مجلس، وقوع این حوادث را دلیلی بر تقویت احتمال دخالت نظامی انگلیس برای انجام عملیات نظامی در سوریه خوانده بود.
 
رهبر حزب کارگر انگلیس در صحبت‌های خود ضمن اشاره به نقش تجاوز نظامی انگلیس و آمریکا به عراق در سال 2003 بعنوان یکی از عوامل زیربنایی تشکیل گروه داعش گفت: «از دیدگاه ما، حملات تروریستی هراس‌انگیز پاریس، دلیلی برای تقویت فوری تلاش‌های بین‌المللی در راستای مذاکره و گفتگو است، تا به کمک آن بتوان ضمن خاتمه دادن به بحران سوریه، تهدید داعش را نیز از میان برد.»
 
کوربین در ادامه افزود: «آنچه سبب بروز زمینه‌های رشد و گسترش داعش شد، ایجاد بحران سوریه و پیامدهای جنگ عراق بود. اکنون نیز چیزی که باعث انزوا و سپس نابودی داعش خواهد شد، دستیابی به یک توافق سیاسی بر پایه گفتگو‌های مشترک میان طرف‌های سوری و قدت‌های خارجی با پشتیبانی سازمان ملل متحد است.»
 
به نوشته وبگاه شبکه آی‌تی‌وی، سخنان امروز کوربین در حالی ایراد می‌شود که این سیاستمدار ۶۶ ساله، اخیراً به تبیین ستون‌های اصلی بنیان رهبری خود بر حزب کارگر پرداخته است.
 
ارتقاء جایگاه مردم و حاکمیت دموکراسی واقعی بر زندگی آنها حذف سیاست‌های ریاضتی از اقتصاد کشور و حمایت از سرمایه‌گذاری عمومی اصلاح اصول فعلی سیاست خارجی انگلیس و برقراری روابط مستقل با کشورهای جهان [و اصلاح اصول فعلی ...] مواردی بودند که کوربین از آنها بعنوان ۳ ستون برنامه خود در زمان تصدی رهبری حزب کارگر یاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *