شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۳۴
اظهارات قابل تأمل مشاور فرهنگی دولت حقوقدانان و نه سرهنگ‌ها!

"آشنا" رسانه های منتقد را با پول بیت المال تهدید کرد!

هرچه انتقاد یک رسانه از دولت بیشتر شود، یارانه اش کاهش خواهد یافت!
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 454558
مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: هر چه میزان انتقاد به سیاست های دولت بیشتر باشد یارانه آن رسانه کاهش می یابد؛ البته این رابطه ممکن است که به صورت بر عکس هم اتفاق بیافتد یعنی ممکن است هر چقدر که یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر شود.
"آشنا" رسانه های منتقد را با پول بیت المال تهدید کرد!
به گزارش جهان، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفتگو با خبرگزاری بسیج درباره شرکت نکردن رسانه های منتقد دولت در نمایشگاه مطبوعات گفت: تصمیم رسانه ها برای شرکت کردن یا نکردن در یک نمایشگاه، گاهی اوقات انفرادی و گاهی اوقات جمعی است و بستگی به سیاست های خبری و اجتماعی رسانه ها دارد.

وی افزود: ادعایی که مطرح می‎کنند که در پرداخت یارانه به مطبوعات تبعیض قائل می شود باید در زمانی که شیوه یارانه دادن به رسانه ها مصوب می شد مورد مخالفت قرار می گرفت و آنچه که واقعیت دارد این است که یک رابطه مستقیم و مشخصی بین کاهش یارانه دریافتی توسط بعضی رسانه ها و میزان انتقادشان به سیاست های دولت وجود دارد؛ لذا هر چه که میزان انتقاد به سیاست های دولت بیشتر باشد یارانه آن رسانه کاهش می یابد البته این رابطه ممکن است که به صورت بر عکس هم اتفاق بیافتد یعنی ممکن است هر چقدر که یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر شود.

آشنا خاطرنشان کرد: در سایت وزارت ارشاد یک فرمول شفافی بیان شده است که از طریق آن فرمول به رابطه بین میزان یارانه مطبوعات و نقد آنها از دولت اشاره شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی درباره سخنان آقای روحانی در نمایشگاه مطبوعات که رسانه های منتقد را به پلیس مخفی تشبیه کرده بود و با توجه به اینکه شعار آقای روحانی در ابتدای دولت یازدهم آزادی بیان بود تصریح کرد: ادبیات آقای رئیس جمهور نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است؛ ما از رسانه هایی صحبت نمی کنیم که وظایف قانونی خودشان را انجام می دهند بلکه از رسانه هایی صحبت می کنیم که با شیوه هتاکی و درز اطلاعات و تهمت زدن تلاش می کنند تا فضای آرام اجتماعی را متشنج کنند.

آشنا در پاسخ به اینکه آیا رسانه هایی که به نشانه اعتراض در نمایشگاه مطبوعات شرکت نکرده اند در تعریف شما که از آنها با عنوان هتاک نام بردید می گنجند یا نه گفت: حتما خبرگزاری بسیج جز آنها نیست شما نگران نباشید؛ وظیفه من مشخص کردن رسانه ها یا تحلیل کردن رسانه هایی که خواستند یا نخواسته اند در نمایشگاه شرکت کنند نیست.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات آقای رئیس جمهور تغییر نکرده است گفت: به نظر من نه تنها ادبیات آقای روحانی تغییر نکرده است بلکه آقای رئیس جمهور بیشتر مراعات را نسبت به رسانه های منتقد داشته است و بیشتر فضا را به رسانه های منتقد برای اعمال نظرات و انتقادهایشان قرار داده است.

آشنا در پاسخ به این سوال که چرا رسانه های نزدیک به دولت که توهین به ولایت امیرالمومنین(ع) را در پرونده خود دارند حاشیه امن دارند اما رسانه هایی که فقط به سیاست های دولت انتقاد می کنند باید حاشیه امن نداشته باشند و مورد هجمه و توهین قرار بگیرند، گفت: حتما رسانه هایی که اهانت می کنند باید از شورای نظارت تذکر گرفته و به دادگاه معرفی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمیدونم چرا این مرد ( اشنا) رو اینقدر بزرگ میکنین؟؟؟؟؟
خبرگزاری بسیج هم با کی میره مصاحبه میکنه!!!!!!
والا...
این حرفا باید انتشار پیدا کند
اصلا این آقا کی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
سیاح
آشنا غیر مستقیم گفته که مطبوعات به اندازه چاپلوسی پول می گیرند !

پیشنهاد به جناب آشنا
۱_ کیسه های سکه قدیمی را احیا کنید و به هر اندازه چاپلوسی دیدید بیندازید جلو چاپلوسان !
۲_ روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های منتقد را از مملکت اخراج کنید و سلسله پادشاهی راه بیندازید
۳_ اگر خبرگزاری بسیج هتاک است چرا شکایت نکردید چرا تعطیل نکردید !?
یادم افتاد که اصلاح طلبی نوشته بود در عرصه فرهنگ و هنر خط قرمز نداریم !?
این دولت همش خط قرمز است ! کسی جرأت حرف حق زدن ندارد
حیف از جوانانی که عمر شریف خود را گذاشتند تا در عرصه فرهنگ برای اعتلای کشورشان فعالیت کنند ولی کجا گیر کردند
اجازه ندارند مصالح کشور خود را دنبال کنند !?
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
اگر روزنامه فخیمه کیهان یا وطن امروز هتک حرمت مقدسات اسلام کنند و به اصول و آرمان های انقلاب فحاشی کنند یارانه شان افزایش خواهد یافت
محمد
جناب آقای آشنا بایستی از حضرتعالی بابت صراحت کلام تشکر کنیم ولی این مطلب را هم گوشزد میکنیم که جو حاکم مانند دوران سازندگی بسیار امنیتی شده است
ناشناس
حضرت عالی!
کسی که ملت رو تهدید میکنه این حضرت شد؟!!!
ناشناس
..
برخی فقط به فکر انتخابات هستند.

فعلا فعالیت اقتصادی و فرهنگی تعطیل تا بعد از انتخابات که رای اورند شاید وضع بهتر بشه.

اگر هم نیاورند که همین آش و همین کاسه.

خدا به ملت ما رحم کند.
البته رسانه هاي منتقذ مثل مورچه هستند ايا مورچه كله پاچه دارد. به درك كه شركت نكرده اند
بهتره به جای درک فرستادن منتقدان در دوران پسابرجام که مشکل آب حل شده است مقداری آب تهیه کنی و به توصیه محمود عمل کنی
آب و بریز...
سیاح
اگر مورچه اند به چند تا سوال جواب بده
۱_ این سایت هم منتقد و تحریم کرده تو اینجا چکار میکنی!?
۲_ اگر مورچه اند تو چرا می سوزی !?
۳_ اگر مورچه اندچرا موضوع اصلی سخنرانی رییس‌ جمهور راجع به مورچه است !?
ناصر
پس این همه ناراحتی و عصبانیت از تحریم نمایشگاه مطبوعات بخاطر مورچه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر مورچه اند پس این همه ناراحتی برای چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اشتباهی مثبت دادم! اینم از ادب قشر روزنامه خوانشون.... داداش شما هنر دارید یه روز فقط یه روز تیتر یکی فقط یکی از روزنامه هاتون با اون یکی ها، یکی نباشه..، اقلا باید واسه گول زدن ما هم شده یه روزنامه بزنید که الکی مثلا یکم فعل آخر بهترش با بقیه فرق کنه....
داداش کپی پیست کردن که دیگه عدد نمی خواد کنتور میندازی؟!
ناشناس
امثال شما همیشه ملت را به چشم یک مورچه میبنند..
ولی این ملت هستند که تفاله های شما را به زباله دارن تاریخ سپرده اند...

بیخود تقلا نکنید شما مغضوب ملت هستید...

رفراندوم یارانه ای نشان داد که شما و امثال شما چقدر محبوب هستید!
سرور
آخرین سلاح نادان توهین است.مثل بزرگتان سخن نگویید.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بازم که با کمال وقاحت منتقدان را به جهنم حواله می دهید؟؟؟؟؟؟ فتنه گران و بهاییها و ضدانقلاب و تکذیب کنندگان آیات خداوند و احکام اسلام و امامان معصوم و ... در گروه شما قرار دارند و جالبه بدانید که خداوند در آیات بی شماری تکذیب کنندگان آیات خویش را به آتش جهنم حواله داده اند
جوجه چرا از مورچه میترسی؟
مورچه روزنامه ارمانه که فقط 5هزاره تیراژش
United States
حفظ ادب و احترام از اخلاق اسلامی هست. انتقاد ونقد بسیار سازنده ولی فحاشی در ادبیات انقلابیون جا یی ندارد
کسانی که حرف کم می آورند تنها سلاحشان توهین است. ادب مرد به زدولت اوست.
به این میکن دمکراسی
ونقد پذیری!!!!!!!!!!1
Iran, Islamic Republic of
من که از این مصاحبه اینجوری دستگیرم شد: هرچی پاچه خوارتر باشی از خزانه بیشتر پول میگیری.
..
چغوک
United States
لذا هر چه که میزان انتقاد به سیاست های دولت بیشتر باشد یارانه آن رسانه کاهش می یابد البته این رابطه ممکن است که به صورت بر عکس هم اتفاق بیافتد یعنی ممکن است هر چقدر که یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر شود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب اشنا این استدلالت تو حلق کدخدا!!!!!!!!!!!!
منطق هم چیز خوبیه نه جناب آشنا!!!!!!!!!!!
پیشنهاد میکنم عنوان افتخاری پدر استدلال ایران را از اون قبلی بگیرید بدید این آقا چون خیلی لایقتره به این عنوان !!!!!!!!!!!
و البته هرچه انتقاد کمتر و تعریف بیشترٰ یارانه هم بیشتر
تدبیر.............
Iran, Islamic Republic of
ای ول
ای ول بر آشنـــــــــــــــــــــــــــــــــا
یعنی دیکتاتوری مدل 2015
هیس منتقدین فریاد نمیزنن!!!!!!!!!!!
Romania
دیکتاتور با چه دالی نوشته میشه؟؟؟!!! من بیسوادم!!!
United States
خدا ایشو ن شفا بده چون خودشم متوجه نیست چه گفته. البته جای تعجب هست ایشون از صادرات دانشگاه امام صادق ع باشه و اینطور ...نظر داشته باشه.!!!!
هر چه چاپلوسی بیشتر یارانه بیشتر
شریف
Iran, Islamic Republic of
پس بگو دولت اینطوری میخواد به مردم گزارش فعالیتها و عملکرد خودش را بده ؛
پرداخت یارانه به روزنامه ها و رسانه ها= مقدار تأیید آنها از گندکاریهای دولت+میزان به به و چه چه آنها در قبال عملکرد دولت+میزان توهین به احمدی نژآد و ایراد گیری از عملکرد دولت قبل +میزان کمک به رابطه با آمریکا-میزان نقد از دولت
با این حساب برخی رسانه ها بدهکار هم میشوند، پس باید هرچه زودتر نحوه پرداخت بدهی هم از طرف وزارت ارشاد تعیین بشه تا رسانه ها سر درگم نشوند.
روش فتنه گران جز این نیست فتنه گران با پول بیت المال فتنه را به پا کردند به بیت المال و اموال ملت ضربه زدند و تازه ادعا می کنند در راه خدا برای ملت کار می کنند ولی در اصل برای خودشان و خانواده و اطرافیان و اربابشان امریکا کار می کنند فتنه گران ضربه ای که در فتنه 88 به بیت المال زدند امریکا همچین ضربه ای به بیت المال تاکنون نزده است. ماهیت فتنه گران برای همه ملت مشخص و معلوم است. نیاز به معرفی نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
هر کسی یک دوره ای دارد. دوره این افراد هم تمام می شود و روسیاهی به زغال می ماند!
این دارودسته اجنبی دوست چقدر وقیحانه خود را برحق شمرده و برای هزینه کردن از بیت المال مسلمین ملاک را خودشان قرار داده اند. این پررویی در تاریخ باید ضرب المثل شود.