يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هشدار سازمان‌ملل درباره داعش‌افغانستان

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 446670
گروه نظارت بر القاعده در سازمان ملل اعلام کرد تروریست‌های داعش در حال نفوذ هرچه بیشتر به افغانستان هستند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، تیمی از کارشناسان ضد ترور در گروه نظارت بر عملکرد القاعده در سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند تروریست‌های داعش در ۲۵ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان در حال جذب نیرو هستند. تعداد اعضای این گروه تروریستی در افغانستان در حال افزایش است واغلب آنها از عراق و سوریه به این کشور سرازیر شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: حدود ۷۰ نفر از چهره‌های سرشناس داعش در افغانستان شناسایی شده‌اند. نام "عبدل الرئوف خادم،" مشاور "ملاعمر،" سرکرده سابق طالبان، نیز در میان ملحق شدگان به داعش دیده می‌شود. "خادم" اکتبر ۲۰۱۴ (مهر ۹۳) به عراق سفر کرد و پس از بیعت با داعش در بازگشت به افغانستان، گروهی تروریستی مستقل را در دو ولایت هلمند و فراه ایجاد کرد. برخی خبرها حاکیست تعدادی از شبه نظامیان پاکستانی و ازبکستانی که سابق بر این ارتباط نزدیکی با القاعده داشتند نیز به داعش در افغانستان ملحق شده‌اند.

طالبان ۱۶ ژوئن ( ۲۶ خرداد) به "ابوبکر بغدادی،" سرکرده داعش، هشدار داد از انجام اقدامات نظامی خودسرانه در افغانستان پرهیز کند و نیروهای خود را دور از این کشور نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *