جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

سنگ‌اندازی منصورهادی درمذاکرات صلح یمن

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 444658
رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن مشارکت در مذاکرات صلح با «انصارالله» که با نظارت سازمان ملل متحد در عمان برگزار خواهد شد را به خروج این جنبش از شهرهای تحت کنترل خود مشروط کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «سبا» خبر داد، «عبد ربه منصور هادی» و «خالد بحاح» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر دولت مستعفی و فراری یمن در نشست مشترکی که بامداد امروز برگزار شد، اعلام کردند تا زمانی‌که ائتلاف انصارالله و علی عبدالله صالح (رئیس‌جمهور سابق یمن) قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را به رسمیت نشناسند و آن را بدون هیچ قید و شرطی اجرایی نکند، با آنها هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهند داد.

این در حالی است که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده سازمان ملل در امور یمن، پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای از برگزاری «گفت‌وگوهای جدید صلح» درخصوص بحران یمن، خبر داد و اعلام کرد گفت‌وگوها با محوریت تلاش برای «آتش‌بس و ازسرگیری روند انتقال سیاسی مسالمت‌آمیز» انجام خواهد شد.

این مقام سازمان ملل افزود: همچنین در این گفت‌وگوها «چارچوبی برای اجرای قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شواری امنیت» ترسیم خواهد شد. به موجب این قطعنامه‌، جنبش «انصارالله» باید نیروهای خود را از مناطق تحت تصرف در یمن خارج کند.

الشیخ احمد همچنین از موافقت دولت (فراری و مستعفی) یمن و ائتلاف "انصارالله- علی عبدالله صالح برای حضور در این گفت‌وگوها، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، قرار است سازمان ملل طی هفته جاری طرفین درگیر در یمن را برای حضور در مذاکراتی مستقیم در «مسقط» پایتخت عمان و موافقت برای برقراری آتش‌بسی طولانی مدت دعوت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *