شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

الدیار: السیسی از «بشار اسد» حمایت کرد

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 444657
رئیس‌جمهور مصر در جریان سفر رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به قاهره، حمایت خود را از همتای سوری خود اعلام و تأکید کرد بشار اسد هرگز سقوط نمی‌کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «الدیار» خبر داد، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در جریان سفر سرلشگر «علی المملوک» رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به قاهره، با وی درخصوص تحولات سوریه و روابط دوجانبه دمشق و قاهره گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری مصر در این دیدار به رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه گفت: «به بشار اسد بگو، دشمن ما یکی است. اخوان‌المسلمین و تکفیری‌ها دشمنان ما هستند. من با سوریه و رئیس‌جمهور بشار اسد هستم. من از فضای بین‌المللی در واشنگتن و اروپا به سوریه اطلاع دارم و به بشار اسد بگو که من با او هستم و رئیس‌جمهور اسد هرگز سقوط نخواهد کرد. ما در مقابل اخوان المسلمین و تکفیری‌ها خواهیم ایستاد. سوریه و مصر در نبرد علیه دشمنان خود پیروز خواهند بود. سوریه این جنگ را به نفع خود تمام خواهد کرد.»

سرلشگر علی المملوک در بازگشت به سوریه، اظهارات السیسی را به بشار اسد ابلاغ کرد. این در حالی است که السیسی از رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر خواست به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاع دهد که امنیت ملی مصر به امنیت ملی سوریه مرتبط است و همچنین سرنوشت اسد و نظام سوریه برای مصر اهمیت دارد.

در جریان سفر علی المملوک به قاهره، مصر و سوریه توافق کرده‌اند که روابط دیپلماتیک خود را فعال کرده و به‌زودی سفیرانی بین دو کشور تبادل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *