يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

خوابی که غرب بابهانه آوارگان‌برای سوریه دید

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 444652
این روزها رسانه ها و رهبران غربی به طور ویژه ای ژست دلسوزی برای مردم سوریه گرفته اند اما در ورای آن نیات شومی نهفته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روسیاالیوم در گزارشی با اشاره به موضوع پناهجویان و بهره بردای غرب از آن گزارش داد: دشوار است که فاجعه انسانی مانند آوارگان سوری رخ دهد بدون اینکه آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای همپیمان آن به دنبال بهره برداری نباشند.

غرب به دنبال پروپاگاندا علیه روسیه است و غرب می تواند به این ترتیب از جنایاتی که در سوریه، عراق، لیبی و افغانستان مرتکب شده است خود را تبرئه کند و در برابر افکار عمومی بین المللی خود با خوش قلب و مهربان جلوه دهد. آنها می کوشند که ارتش سرخی که وارد سوریه شد و عامل آن بدبختی شده را مسئول معرفی کنند و روابط میان مسکو و کشورهای عربی را تیره کنند.

این رسانه روسی اعلام کرد: به نظر می رسد که تبلیغات رسانه ای هالیوودی نمی تواند واقعیت ها را کتمان کند.غرب به دنبال بهره برداری از موضوع آوارگان سوری برای دور کردن روسیه از عرصه یا تاثیر گذاری بر موضع آن یا امتیاز گرفتن از روسیه در موضوعات و پرونده های دیگر بین المللی است.

رسانه های آمریکایی برای پناهجویان دلسوزی می‌کنند و یوس ای تودی در گزارشی در دهم سپتامبر نوشت: بحران آوارگان سوری بزرگترین و پیچیده ترین بحران در تاریخ است و گروه های مختلف در جنگ با نظام سوریه هستند.

این رسانه روسی در ادامه می نویسد: آندرو تایلر از موسسه مطالعات شرق نزدیک اعلام کرده است که به نظر من تنها عاملی که در برهه کنونی می توان گفت این است که سوریه کشوری تجزیه شده است اما مشکل تعامل با این موضوع است به ویژه که درگیری در سوریه ادامه دارد و نشانه ای از پایان آن در آینده نزدیک وجود ندارد. اوباما احتمال افزایش آوارگان را می دهد و این موضوع را در نهم سپتامبر به اطلاع کنگره رسانده است که تعداد آوارگانی که به آمریکا خواهند آمد از اول اکتبر سالانه پنج هزار نفر خواهد بود.

روسیاالیوم می افزاید: کاثلین نیولند از کارشناسان موسسه سیاست هجرت گفت: رها کردن آوارگان در اردوگاه های آوارگان و بدتر از آن رها کردن آنها در شهرهای خاورمیانه، بحرانی انسانی و تهدید امنیتی محسوب می شود.

این واکنش های محافل پژوهشی و کارشناسان و تحلیلگران، گامی خطرناک است که به عبارتی از طبقه پایین و با این تحلیلگران شروع شده است تا تصمیمات سیاسی و اقدامات نظامی آتی در سوریه توجیه کنند. بازتاب آن را می تواند در مواضع قبلی نظامیان و عوامل اطلاعاتی و چه بسا در تحرکات فرانسوی ها و شخص فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور و وزیر خارجه اش لوران فابیوس ملاحظه کرد.

روسیا الیوم گزارش داد: آنچه تاکنون از سوی محافل غرب مطرح شده است را با هم مرور می کنیم؛ سوریه کشوری تجزیه شده است و ما باید این را بپذیریم.سوریه میان گروههای نژادی و طایفه ای تقسیم شده است.این گروه های نژادی و طایفه ای همگی علیه نظام بشار اسد می جنگند.جنگ در سوریه بسیار شدید است و در حال پایان نیست.سوریه با تروریسم بیشتر روبرو خواهد شد....آری همه این جملات و عبارات اشاره به این دارد که باید اقدامات سریع و فوری برای توقف اوضاع به عمل آید زیرا آوارگان خطر و تهدید امنیتی هستند.در نهایت بحران به میز رئیس سرگردان باراک اوباما می رسد که مجبور است که تصمیمات دشوار برای غلبه بر تروریسم ، حل بحران آوارگان، نجات اروپا و خاورمیانه از خطرات و تهدیدات امنیتی که این آوارگان به دنبال دارند، اتخاذ کند.

این رسانه روسی در پایان گزارش می دهد: ساز و کاری که به کار گرفته خواهد شد اندکی با آنچه که در افغانستان، عراق و لیبی به کار گرفته شد تفاوت می کند تا دموکراسی محقق شود همانطور که در افغانستان، عراق، لیبی و سومالی رخ داد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *