جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

زنان‌محجبه‌انگلیس قربانیان‌اصلی اسلام‌هراسی

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 444554
نتایج مطالعات یک نهاد غیردولتی در انگلیس نشان می‌دهد که زنان مسلمان با حجاب بیشترین قربانیان جرایم و آزار و اذیت‌های اسلام‌هراسانه هستند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی خبرداد: همزمان با افزایش هشدار آمیز حملات ناشی از اسلام‌هراسی در انگلیس، زنان مسلمان ساکن در این کشور، خاصه آنهایی که حجاب و یا روسری بر تن دارند، احتمال بیشتری دارد که قربانی جرایم شوند.

فیاض مغول، مدیر مؤسسه «سنجش حملات ضد مسلمانان» در انگلیس در این باره گفت: «ما تشخیص دادیم که در سطح خیابان‌ها زنان مسلمانی که بیشتر به چشم می‌آیند، و آن‌هایی که حجاب و روسری بر تن دارند بیش از دیگران در معرض آزار و اذیت قرار دارند».

وی گفت: «ما همچنین تشخیص دادیم که زنانی که از نقاب و پوششی روی صورت خود استفاده می‌کنند حتی با وقایع خشونت‌بارتری مواجه می‌شوند».

به گفته مسئولان این مؤسسه، در ۶۰ درصد موارد، قربانیان ناشی از اسلام‌هراسی را زنان تشکیل می‌دهند.

این اخبار پس از آن اعلام شد که ویدئویی از یک حمله بی‌بهانه به یک دختربچه انگلیسی که حجاب بر تن داشت منتشر شد. در این حمله این دختربچه در میانه روز و در شرایطی که در خیابان پیاده‌روی می‌کرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

آخرین آمارهای منتشر شده از سوی اسکاتلند‌یارد نیز نشان می‌دهد که جرایم ناشی از اسلام‌هراسی علیه مسلمانان در لندن طی سال گذشته تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته مغول، اعدام‌ها و سربریدن‌های داعش در عراق و سوریه همچنین بحران پناهجویان در اروپا در افزایش حملات اسلام‌هراسانه نقش داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *