شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

۱۴۷اقدام خشونت‌آمیزعلیه‌مسلمانان در۲۳روز

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 406268
آمارها نشان می‌دهند بعد از کشته شدند ۱۲ نفر در دفتر روزنامه چارلی ابدو توسط افراد مسلح، تا پایان ماه ۱۴۷ مورد اقدام خشونت آمیز علیه مسلمانان فرانسه صورت گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از ایران اسلامی، رهبران مسلمانان فرانسه درباره افزایش حمله به جامعه مسلمانان این کشور، بعد از حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در ماه گذشته، هشدار دادند.

بنابر گزارش روزنامه فایننشال تایمز، آمارها نشان می‌دهند از تاریخ ۷ ژانویه - بعد از کشته شدند ۱۲ نفر در دفتر روزنامه چارلی هبدو توسط افراد مسلح – تا پایان ماه ۱۴۷ مورد اقدام خشونت آمیز علیه مسلمانان فرانسه صورت گرفته است.

البته پیش بینی می‌شود تعداد حملات صورت گرفته بسیار بیشتر باشد چراکه آمار ذکر شده حوادث پاریس و شهرهای اطراف را شامل نمی شود.

عبد الله زکری از دفتر شورای مسلمانان فرانسه، هشدار داد که از ماه گذشته "حملات فراگیری" گریبانگیر جامعه مسلمانان فرانسه شده است. وی در گفتگو با پایگاه خبری فرانسه AFP گفت که :" باید به این بدنام سازی ها پایان دهیم."

بر اساس این گزارش، زندگی بسیاری از شهروندان فرانسوی، از زمان حمله افراط گرایان کشور دچار تغییر اساسی شده است. شهروندان محتاط تر شده و در های اتوماتیک بسیاری از دفاتر در پاریس قفل شده اند و ملاقات کنندگان باید قبل از ورود هویت خودشان را مشخص کنند.

این محتاط تر شدن مردم فرانسه منجر به توقف فیلمبرداری برخی از صحنه های اکشن در شهر شده است چنان که پلیس از این امر که بازیگران با پلیس های واقعی اشتباه گرفته شوند می ترسد.

اما رهبر جامعه مسلمانان فرانسه اعلام کرد که در این فضا جمعیت مسلمانان فرانسه، که به نظر می رسد بین ۷ تا ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، مورد تهدید جدی قرار گرفته اند.

در هفته گذشته، ۶۰ مورد حادثه علیه مسلمانان گزارش شده است. این موارد شامل حمله فیزیکی به ۲۶ مسجد در سرتاسر کشور می‌شود که در برخی از آنها از بمب های آتشین استفاده شده است. مسجدی در شهر "لمان" نیز توسط نارنجک مورد حمله قرار گرفته است.

حوادث دیگر نظیر رها کردن سر خوک ها در بیرون مساجد، همچنین گزارش های متعدد از توهین ، تهدید و نوشته های نژاد پرستانه ارائه شده است.

در پاسخ، دولتمردان فرانسوی تنها از مردم خواستند تا تروریست ها رابا مسلمانان اشتباه نگیرند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *