يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از برجام

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 443425
تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا نشان می‌دهد تنها ۲۱درصد از پاسخ‌دهندگان، از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «پیو» نشان می‌دهد میزان حمایت افکار عمومی در آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، نسبت به دو ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

در حالی که انتظار می‌رود کنگره ظرف یک هفته آینده نظر خود را در مورد برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کند، حمایت عمومی از این توافق به تنها ۲۱ درصد کاهش یافته است.

در مقابل حدود نیمی از پرسش‌شوندگان (۴۹%) مخالف توافق هستند و ۳۰درصد نیز اعلام کرده‌اند که نظری در این رابطه ندارند.

این در حالی است که در نظرسنجی‌ای که اواسط جولای، یک هفته پس از اعلام توافق هسته‌ای صورت گرفت، ۳۳درصد از آمریکایی‌ها از توافق اعلام حمایت می‌کردند و ۴۵درصد مخالف آن بودند. در حالی که میزان مخالفان توافق نسبتا ثابت باقی مانده، شمار حامیان آن کاهش یافته و در مقابل تعداد کسانی که نسبت به آن مردد هستند، افزایش یافته است.

نظرسنجی اخیر بین ۳ تا ۷ سپتامبر و در میان ۱۰۰۴ نفر صورت گرفته است.

در یک ماه گذشته، مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا تلاش‌های گسترده‌ای برای انتشار اخبار منفی در مورد ایران و برجام ترتیب داده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند گروه‌های حامی اسرائیل، ده‌ها میلیون دلار برای سفارش آگهی‌های تلویزیونی علیه ایران، صرف کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *