جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
اسفنانی جزئیات نشست کمیسیون حقوقی مجلس را تشریح کرد

نامه مجلس به قوه قضائیه برای ارائه لایحه

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 439459
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: با تصویب کمیسیون قضایی اراضی معوض از سوی شهرداری‌ها در قانون نحوه تملک اراضی مورد نیاز این نهاد شامل مسکونی و غیرمسکونی اعم از تجاری، صنعتی و... می‌شود.
به گزارش جهان، محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور یکی از اعضای شورای نگهبان تشکیل شد، لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ایراد شورای نگهبان به این لایحه این بود که لایحه باید از سوی قوه قضائیه ارسال می‌شده و نه دولت، به همین دلیل مقرر شد تا این موضوع طی نامه‌ای از سوی کمیسیون به قوه قضائیه ارسال و لایحه مذکور از سوی آن قوه ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از سوی شورای نگهبان نیز مورد بررسی قرار گرفت و دو ایراد وارده از سوی آن شورا که که ایرادات عبارتی بود اصلاح شد.

اسفنانی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز استفساریه‌ ماده واحده نحوه تملک اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها موضوع سؤال بود که طی آن پرسیده شد آیا منظور از اراضی معوضی که قرار است شهرداری‌ها ارائه کنند صرفاً اراضی مسکونی است و یا شامل اراضی دیگر همچون تجاری، صنعتی و غیره هم می‌شود که پاسخ به استفساریه مثبت بود؛ یعنی این مسئله شامل سایر اراضی همچون تجاری و صنعتی نیز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *