سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۴
۷
سیاسی کاران را قسم ندهید، سریعتر برخورد کنید

آیا اعضای شورایعالی‌انقلاب‌فرهنگی قصدندارند فکری برای مصوبه ۶۳۰ و احقاق حق قضائی بورسیه‌ها بکنند؟

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 438731
همچون روز روشن است که پیگیری های و رفت و آمدهای دانشجویان مظلوم بورسیه به وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان و واگویه دردها و شکایت ها، شکایت از متهم به متهم است و هیچ سودی از آن عاید نیست.
آیا اعضای شورایعالی‌انقلاب‌فرهنگی قصدندارند فکری برای مصوبه ۶۳۰ و احقاق حق قضائی بورسیه‌ها بکنند؟
گروه جامعه جهان نيوز ـ روزها و ماه ها از آغاز تهمت ها و تخریب ها و ظلم های ویرانگر به دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه می گذرد و در این مدت طولانی و در این پرونده بی سابقه، به جز فرمایشات ارزشمند و عمیق رهبر معظم و بزرگوار انقلاب(حفظه الله) و رای کمیسیون اصل نود مجلس، هیچ صدای اثر گذار دیگری در حمایت از حقوق انسانهای مظلوم شنیده نشد.

این روزها بورسیه ها روزهای سخت تری را سپری می کنند. هر روز بر آنها به اندازه چند ماه می گذرد و علیرغم تلاش همه جانبه، هیچ راهی را برای رهایی از "بحران ساخته شده به دست فتنه گران مغرض و عقده گشا" نیافته اند. شکایت های متعدد آنان در دیوان عدالت اداری به دلیل مصوبه عجیب ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، با عدم پیگیری روبرو شده است. دادخواهی دانشجویان مظلوم از نمایندگان محترم مجلس در کمیسیون آموزش و اصل نود، به مصوبه قانونی بودن روند اعطای بورسیه منجر شد که متاسفانه وزارت علوم قصد تمکین از آن را ندارد. آمد و شدهای آنان به شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای علمی و انقلابی، بی نتیجه مانده است و همچون روز روشن است که پیگیری های و رفت و آمدهای آنان به وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان و واگویه دردها و شکایت ها، شکایت از متهم به متهم است و هیچ سودی از آن عاید نیست.

حال سوال اینجاست که چرا مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب، پیگیری مداوم نمایندگان محترم مجلس (کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش) و حتی ورود قوه قضاییه به این ماجرا، هنوز نتوانسته است تصمیمات مغرضانه و بی مبنای یک جریان بی صلاحیت را خنثی نموده و زندگی بیش از ۷۰۰۰ خانواده مظلوم را که به تعبیری گروگان تصمیمات مغرضانه سیاسی هستند، را نجات دهد؟

آیا هنوز عده ای احساس می کنند که گردانندگان این بازی کثیف، برای رهایی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه و خانواده های بی گناه آنها از این درد و رنج ویرانگر، اقدامی خواهند نمود؟ آیا کسانی گمان می برند که جریان فتنه، اجازه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بالاخص در مورد ظلم به بورسیه ها را خواهد داد؟ آیا برخی هنوز علاقه‌مندند که این بحران کاملا دروغین، توسط بانیان آن پایان یابد؟
آیا وقت آن نرسیده که به جای رایزنی بیهوده و زمان‌بر با بانیان این ظلم عظیم، که بارها و بارها با اقدامات خارج از چارچوب و غیرقانونی، انسان های بسیاری را به مرز نابودی کشانده اند، وارد فضای اجبار و احکام دستوری و قضایی شد و آنان را به پذیرش قانون وادار کرد؟ آیا ساختن ده ها کمیته و شورا و ستاد و برگزاری ده ها جلسه با گردانندگان این بازی سیاسی کثیف و نابودی فرسایشی روح و روان دانشجویان بورسیه و اتلاف ماه های بسیار، کافی نیست؟ آیا کسانی هنوز امید دارند که جریان فتنه از عقده گشایی دست برداشته و تابع نصایح بزرگان شده و از انتقام سال ۸۸ درگذرد؟

آیا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد ندارند فکری برای مصوبه ۶۳۰ و احقاق حق دانشجویان بورسیه در محاکم قضایی کنند؟ آیا آنها می خواهند این ظلم عظیم آشکار و این حق کشی سیاسی، تا سالیان سال، ادامه یابد؟ آیا آنها منتظرند که جوانی و آینده دانشجویان بورسیه، به علت یک مصوبه عجیب ناعادلانه، تباه، ویران و نابود شود و گروگانهای مظلوم، در بیدادگاه فتنه محکوم به حبس ابد شوند؟

از همه دلسوزان نظام، مسئولان قوه قضاییه، نمایندگان محترم مجلس، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و هر آنکس که بر این ظلم بزرگ سیاسی فتنه گرانه آگاهی یافته می خواهیم که شرایط چند هزار نفر از جوانان تحصیلکرده ای که با هدفگذاری چند نفر سیاسی کار، بیش از ۱۵ ماه است که زندگی عادی خود را از دست داده و نمی توانند برای فردای خود برنامه روشنی داشته باشند را درک کنند. از آنها می خواهیم شرایط جوانان متاهلی را درک کنند که بیش از دو سال است طبق تعهد محضری اجازه کار و کسب درآمد ندارد و در عین حال سازمان امور دانشجویان، حقوق وی را قطع نموده است. شرایط کسانی را درک کنند که علی رغم دریافت مدرک دکتری با بهترین معدل ها، ماه هاست که در راهروهای وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان گرفتار شده اند و راهی برای پیش رفتن و پس آمدن ندارند.

آیا سرانجام کسانی به درد و رنج جانسوز دانشجویان بورسیه و خانواده های آنها که به مثابه گروگان هایی مظلوم در دست فتنه گران هستند، پایان خواهد داد و به مطالبه مقام معظم رهبری (حفظه الله) در مورد سیاسی کاری و این ظلم عظیم، پایان خواهد داد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
آفرین. واقعا که حق مطلب را ادا کردید. واقعا دانشجویان بورسیه و خانواده هایشان گروگان فتنه گران هستند و آنها هر چه می خواهند به سر این مظلومان می آورند و هیچ دادرسی نیست.
واقعا چرا در وزارت علوم این حرف هایی که تصویب شده در کمیته نهایی مانند 50 نفری که حکم دارند را عمل نمیکنند؟!
توفیقی
ضمن اینکه مطالبه از شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریس جمهور محترم برای تعیین هندسه فرهنگی ورشد فرهنگ اسلامی در جامعه و مشخص شدن متولی و سهم هر یک از سازمانها و نهاد ها همچنان ادامه دارد
محمد
من تعجب می کنم در مساله ای که رهبری با لحنی تند بیان کرد که در حق خیلی ها ظلم شد (بورسیه ها) ، چرا کسانی که دم از پیروی از رهبری می زنند برای جامه عمل پوشاندن به حرف رهبری لبیک نگفتند و در مقابل اهمال و سنگ اندازی وزارت علوم-حتی پس از سخنان رهبری- سکوت اختیار کرده اند.!!!
مصطفی
برای شخص رییس جمهور واقعا متاسفم
به نظرم پشت این مقاومت ، دولت کنونی و رییس جمهوری است!
افراد که بورسیه شدند باید هزینه های تحمیل شده به بیت المال را تا ریال اخر پرداخت کنند واز همه چیز محروم افرادی هم که چنین خلافی کردند مثل محمود ووزیرانش را باید چوب به استینشان کرد !