شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۳

نامه دانشجویان بورسیه خطاب به سرافراز

سکوت تا کی؟ بی تفاوتی تا کجا!!
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 432630
جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه خطاب به رئیس صدا و سیما نوشتند: متاسفانه، تمامی این ظلم­ها، ناملایمات و شکنجه ها به این علت افتاد که رسانه های حامی انقلاب برای حمایت از دانشجویان بورسیه که گناهی جز شرکت در فراخوان علنی دولت رسمی جمهوری اسلامی نداشته اند، هرگز ورود نکردند و با سکوت خود به سیاست بازان مغرض، زمان و انگیزه نابودی جوانان مظلوم بورسیه را اعطا کردند.
به گزارش جهان، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای سرگشاده با عنوان "سکوت تا کی؟ بی تفاوتی تا کجا!!" خطاب به محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما نوشتند: در صورت اراده و تصمیم شما برای ساخت برنامه، مناظره، مصاحبه و یا مستند پیرامون ظلم های اعمال شده بر دانشجویان بورسیه، گروه جمعی از دانشجویان بورسیه متشکل از بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان زجرکشیده و مظلوم بورسیه، آماده همکاری کامل با شما برای تنویر افکار عمومی، روشنگری و پاسخ به پرسش های موجود می باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سر افراز رییس محترم رسانه ملی
با سلام واحترام

این سومین نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان مظلوم بورسیه خطاب به شماست. امید آن داریم که این نامه نیز همچون نامه های گذشته، با سکوت حضرتعالی و رسانه ملی مواجه نشود و حداقل اندک واکنشی از سوی شما در مقابل ظلم به مظلوم، از ناحیه صدا و سیما دیده شود. دانشجویان بورسیه تا کنون به هیچ شخصیتی در داخل کشور، به این تعداد نامه سرگشاده ارسال نکرده اند که این نشان از اهمیت جایگاه صدا و سیما در تنویر افکار عمومی و مبارزه با غلط ترین تصمیمات در حوزه آموزش عالی کشور توسط این نهاد می باشد. انتظار این بود که صدا و سیما در طول ۱۵ ماه اخیر، آتش سنگین توپخانه نشریات زرد و سیاه زنجیره ای-اجاره ای را با تصمیمات مدبرانه و هوشمندانه خنثی سازد و از شکل گیری تهمت بزرگ علیه بورسیه ها جلوگیری نماید. اما متاسفانه این اتفاق هرگز روی نداد و مغرضان سیاست باز هر آنچه را که خواستند در سایه سکوت صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط مسئول ، به راحتی و آسودگی انجام داده و با حیثیت، زندگی، آینده و روان دانشجویان بورسیه و خانواده های آنها بازی کرده و شکنجه های هولناکی را بر پیکره دردمند این دانشجویان مظلوم وارد آوردند.

اکنون گر چه از زمان ادای تکلیف صدا و سیما در قبال بورسیه ها، ماه ها گذشته است و فریضه دفاع از مظلوم در مقابل ظالم، قضا شده است، اما هنوز فرصت برای جبران مافات هست. ما ژرفای سخنان دلسوزانه و حکیمانه رهبر فرزانه و تیزهوش انقلاب در باب" ظلم به خیلی ها در قضیه بورسیه ها " را با نگاه به آنچه که در ۱۴ماهه اخیر بر سرمان آروده اند، را با عمق جان و جسم خود متوجه می شویم، اما ممکن است عده ای هنوز هم درک صحیحی از ظلم عظیم ریختن حیثیت و نابودی زندگی هزاران جوان بی گناه نداشته باشند. رسالت آشکار­سازی این ظلمبی­مانند حیرت­انگیز و ارائه گزارش ها و مستندات از مصادیق این ظلم و زندگی های فروپاشیده جوانان آبرومند وطن، بر عهده رسانه ای است که بیشترین مخاطب را در سراسر ایران دارد.

ما در این نامه آشکارا اعلام می کنیم که بازی کاملا سیاسی بورسیه ها بسیاری از زندگی ها را نابود کرد، انگیزه های علمی و تحصیلی بسیاری از افراد که می توانست در جهت خدمت به وطن و نظام به کار رود را از میان برد، برخی از خانواده ها را از هم پاشید، روح و روان بسیاری از دانشجویان مظلوم و خانواده های آنان را مخدوش کرد، دانشجویان مظلوم بورسیه و خانواده های آنها را در معرض شکنجه های دردناک و بی مثال قرار داد، آبروی هزاران نفر را ریخت، بسیاری را پیر و افسرده کرد و ...

ما نفرات زیادی از دانشجویان بورسیه را سراغ داریم که حرف های ناگفته بسیاری در باب این ظلم مغرضانه و شکنجه های دردناک و هدفمند دارند. سخنان و درددل هایی که می تواند تفسیر جامع و مشروح سخنان معظم له در مورد ظلم به دانشجویان بورسیه باشد.

متاسفانه، تمامی این ظلم­ها، ناملایمات و شکنجه ها به این علت افتاد که رسانه های حامی انقلاب برای حمایت از دانشجویان بورسیه که گناهی جز شرکت در فراخوان علنی دولت رسمی جمهوری اسلامی نداشته اند، هرگز ورود نکردند و با سکوت خود به سیاست بازان مغرض، زمان و انگیزه نابودی جوانان مظلوم بورسیه را اعطا کردند.

جناب آقای دکتر سرافراز؛

در صورت اراده و تصمیم شما برای ساخت برنامه، مناظره، مصاحبه و یا مستند پیرامون ظلم های اعمال شده بر دانشجویان بورسیه، گروه جمعی از دانشجویان بورسیه متشکل از بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان زجرکشیده و مظلوم بورسیه، آماده همکاری کامل با شما برای تنویر افکار عمومی، روشنگری و پاسخ به پرسش های موجود می باشد.

فراموش نکنید پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند: "ای کعبه! خوشا به حال تو، خداوند چقدر تورا بزرگ و حرمتت را گرامی داشته است! به خدا قسم حرمت مومن از تو بیشتر است، زیرا خداوند تنها یک چیز را از تو حرام کرده، ولی ازمومن سه چیز راحرام کرده است: مال، جان وآبرو تا کسی به او گمان بد نبرد."

با احترام
جمعی از دانشجویان بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *