شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چرا عربستان آتش بس را مطرح کرد؟

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 435341
یک کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز داشت: عربستان سعودی با اعلام آتش بس پنج روزه در واقع قصد سرپوش گذاشتن به کشتار جمعه سیاه در محله مخا و همچنین کمک رسانی به القاعده و طرفداران منصور هادی را دارد.
به گزارش جهان، سید رضا صدر الحسینی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اوضاع یمن و حمله عربستان سعودی به این کشور به کشته شدن بیش از صد زن و کودک بیگناه در حمله جمعه سیاه محله «مخا» اشاره و اعلام آتش بس در پنج روزه توسط عربستان را برای سرپوش گذاشتن عربستان به این جنایت دانست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حمله عربستان به محل «مخا» در جمعه اخیر و به شهادت رساندن بیش از صد زن و کودک اوج اقدامات دژخیمانه سعودی بود، اظهار داشت: این روز، روزی بود که علی رغم گذشت اندک زمانی از ماه مبارک رمضان و استقامت مردم یمن، سعودی‌ها با بمباران شدید منطقه مسکونی مخا بیش از صد نفر از ساکنین یک شهرک که اغلب آنها کودکان و زنان مظلوم یمنی بودند را به خاک و خون کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه پس از گذشت ۴۸ ساعت از این جنایت هنوز بعضی از پیکرهای شهدا درزیر آوار باقی مانده است، تصریح کرد: متأسفانه این اتقاق درمقابل چشمان کسانی صورت می‌گیرد که شعار انسان دوستی و علاقه‌مندی به بشر توسط آنها گوش فلک را کر می‌کند.

صدرالحسینی افزود: این اتفاق در مقابل چشمانی رخ می‌دهد که خود را مسئول سازمان‌های حمایت کننده از بشر می‌‌نامند اما مـتأسفانه در مقابل این جنایات چشم خود را بسته‌اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: همه می‌دانند که دلارهای نفتی مردم مظلوم سعودی که توسط آل سعود هزنیه می گردد، چشمان و زبان رسانه‌های جهان را بر روی جنایات یک صد بیست و دو روزه سعودی بسته است.

وی با بیان اینکه استقامت و مقاومت مردم یمن زبان‌زد خاص و عام شده است و مردم یمن بعد از بیش از یکصد و بیست روز جنایات سعودی‌ها در تظاهرات روز گذشته خود همچنان مقاومت در مقابل متجاوز را فریاد می‌زدند و تلاش می‌کنند با مقاومت خویش دستان پلید و جنایتگران متجاوزان سعودی را قطع کنند، اظهار داشت، این واقعیتی است که توسط کنشگران سیاسی و نظامی یمنی با محوریت انصارالله رخ داده است و در حقیقت می توانیم بگوییم مردم یمن امروز در کنار مردم مظلوم و مقاوم فلسطین در طول تاریخ مثال زدنی شده‌اند.

صدرالحسینی در خصوص صحنه میدانی فعلی یمن و تبلیغات رسانه‌های عربی در خصوص سقوط یمن اظهار داشت: واقعیت‌های صحنه این گونه است که سعودی‌های با نام آتش‌بس به دنبال تجهیز القاعده و نیروهای طرفدار منصورهادی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: سعودی‌ها به دنبال تصرف کامل عدن و استثمار دوباره مردم یمن از طریق جداسازی یمن جنوبی و یمن شمالی می‌باشند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: سعودی‌های در پی حملاتی توسط افسران اماراتی و نیروهای مزدور خویش طی چند روز گذشته توانسته‌اند اقداماتی در عدن پدید آورند و توسط عملیات پر شدت روانی آنرا به خورد رسانه‌های مختلفی دادند.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها از چند روز پیش توسط عکس‌ها و فیلم‌هایی که خبرگزاری العربیه و الجزیره پخش کردند ادعا کردند که عدن تصرف شده است، گفت: تصرف عدن واقعیت نداشته است و در شرایط کنونی تنها بخشی از عدن توسط مزدوران سعودی تصرف شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه بحث تصرف فرودگاه عدن جزء مناطقی است که در حال حاضر بینابین نیروهای متجاوز سعودی و کنشگران مبارز یمنی قرار گرفته است، اظهار داشت: سعودی توانسته‌اند در شب‌ها و با توجه به سیطره هوایی خود هواپیماهای تاکتیکی سی ۱۳۰ آمریکایی را در این فرودگاه نشانده و توسط این هواپیماها کمک‌های نظامی و تسلیحاتی خودشان را به القاعده و نیروها طرفدار منصورهادی برسانند.

صدرالحسینی ادامه داد: امکان نا امن کردن فرودگاه برای انصار الله در روز وجود دارد ولی در شب‌ها امکان نشاندن هواپیماهای تاکتیکی سی ۱۳۰ با توجه به سیطره هوایی عربستان برای سعودی‌های وجود دارد.

وی آتش‌بسی را که سعودی‌ها از امشب اعلام کردند تنها برای رساندن کمک‌های نظامی به القاعده و طرفداران خودشان دانس و تأکید کرد: به هیچ عنوان نباید این آتش بس پنج روزه که از امشب اعلام می‌شود به عنوان آتش بس انسان دوستانه تلقی شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: این آتش بس تنها برای کمک رسانی به القاعده و طرفداران منصورهادی و در حقیقت سرپوش گذاشتن به کشتار اخیر عربستان اعلام شده و عربستان با این اقدام قصد دارد با اقدام به عملیات روانی رسانه‌‌ای این موضوع را در هاله‌ای از ابهام و حاشیه رسانه‌ها قرار دهد.

وی گفت:‌ آتش‌بس را به این دلیل به این شکل اعلام کردند که بتوانند همزان هم کمک‌های خود به القاعده و طرفدران منصورهادی را افزایش دهند و هم موضوع کشتار در آن منطقه را در حاشیه رسانه‌ها قرار گرفته و اینگونه القا کنند که اینها(عربستان) آدمهایی هستند که بعد از ۱۲۰ روز می خواهند کمک‌های انسان دوستانه انجام دهند.

صدرالحسینی در خصوص مکان‌های تحت تسلط انقلابیون و کنشگران سیاسی نظامی یمن،‌اظهارداشت: در شرایطی که تمام توان عربستان و کشورهای همراهش بر روی عدن بعنوان یک کلید واژه سیاسی و نقطه ثقل حضور منصورهادی مطرح است، انقلابیون یمن به بخش‌های قابل توجهی از یمن تسلط دارند.

صدر الحسینی با بیان این نکته مهم که عمق اقدامات انقلابیون یمن و انصارالله در خاک سعودی افزایش پیدا کرده، گفت: قدرت پرواز موشک‌های انقلابیون و کنشگران سیاسی نظامی یمنی با افزایش قابل توجهی به حدود ۴۰۰ کیلومتر رسیده است و در شرایط کنونی تعدادی از پاسگاه‌ها و ۲ مرکز کنترل و فرماندهی مرزی سعودی در اختیار انقلابیون است.

وی ادامه داد: در ارتباط با نقاط نفوذ انقلابیون و انصارالله غیر از عدن اتفاقی رخ ندانده است و حتی در بخش‌هایی از حضرالموت که در حقیقت راه‌های محاصره تعز را کامل می کند انقلابیون پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

صدرالحسینی گفت: در جیزا و نجران نفوذ انقلابیون به خاک سعودی افزایش پیدا کرده و توان نظامی زمینی انقلابیون با استفاده از آتش کاتیوشا و افزایش برد موشک‌ها نیز پیکره بهتر و کاملتری پیدا کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان اظهار‌داشت: انقلابیون یمن به دنبل تشکیل یک دولت انقلابی و فراگیر می‌باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *