يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۳
۱۹
پرویز سروری، قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

تصویب قطعنامه به معنای «خداحافظی با توافق وین» است/ زحمات تیم مذاکره‌کننده از بین می‌رود

علت سکوت غیرقابل باور وزارت خارجه را نمی‌دانیم
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 434223
قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: این قطعنامه شورای امنیت دستاوردهای وین را مورد هجمه قرار داده و زمینه را برای باج‌خواهی ۱+۵ از ایران فراهم می‌کند اما نمی‌دانیم که چرا وزارت خارجه سکوت غیرقابل باوری دارد.
تصویب قطعنامه به معنای «خداحافظی با توافق وین» است/ زحمات تیم مذاکره‌کننده از بین می‌رود
به گزارش جهان، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و قائم‌مقام جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت در حال تصویب است باید اسم آن را «خداحافظ توافق وین» گذاشت.

سروری با بیان اینکه این قطعنامه به دنبال از بین بردن مواردی است که مذاکره کنندگان از آن به عنوان دستاوردهای وین یاد کرده‌اند، تصریح کرد: قطعنامه امروز شورای امنیت هم برگشت‌پذیری تحریم‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و هم باعث لغو وتوی چین و روسیه خواهد بود و عملاً لغو تبدیل به تعلیق خواهد شد که این جزو خط قرمزهای ما بوده است.

نماینده سابق مجلس یکی از خطوط قرمز کشورمان را صرفا هسته‌ای بودن مذاکرات عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که دایره این موضوع به گستردگی مسائل موشکی ایران است و ما شاهد اقدامات آمریکا برای دبه کردن در مذاکرات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این قطعنامه دست و پای ایران را می‌بندد تا دست و پای اسرائیل و تکفیری‌ها باز باشد، یادآور شد: در بند پنجم این پیش‌نویس تحریم صادرات و واردات به مدت ۵ سال قید شده که این به معنای از بین رفتن قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و افزایش قدرت اسرائیل و تکفیری‌هاست.

سروری با بیان اینکه در پاراگراف دوم پیش‌نویس قطعنامه محدودیت‌های غیرقابل باوری برای سیستم موشکی ایران بیان شده است، تصریح کرد:‌ اگر به امنیت و آرامش کشورمان توجه کنیم خواهیم دید ایران جزیره امن در جهنم منطقه است و این ناشی از قدرت بازدارندگی و قدرت موشکی ایران بوده چرا که قدرت موشکی ایران بازدارنده است و اگر این قدرت تضعیف شود خسارات غیرقابل جبرانی به ایران وارد خواهد شد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه آمریکا با این قطعنامه تیر را به چند هدف خواهد زد، یادآور شد: ابتدا روسیه و چین از دور شورای امنیت خارج خواهند شد و مدل جدیدی که تحت عنوان قطعنامه در رابطه با مذاکرات ایران مطرح شده، حق وتوی چین و روسیه را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: این قطعنامه مفاد و دستاوردهای وین را مورد هجمه قرار داده و زمینه را برای باج‌خواهی ۱+۵ از ایران فراهم می‌کند اما نمی‌دانیم که چرا وزارت خارجه سکوت غیرقابل باوری دارد در حالی که همه زحمات تیم مذاکره‌کننده با این توافق در حال برباد رفتن است.

سروری با تاکید بر اینکه طرف مذاکره ما در این قضیه باید چین و روسیه باشد تا مانع صدور این قطعنامه شوند متذکر شد: این قطعنامه اجماع علیه ایران را به شدت افزایش می‌دهد در حالی که تیم مذاکره کننده از ترک برداشتن ساختار تحریم و شکسته شدن اجماع علیه ایران پس از این توافق خبر داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نتیجه مذاکره باگرگ ها همین است...
مجلس به وظیفه انقلابی اش عمل کند...
مسافر
Iran, Islamic Republic of
بیخود نبود که حضرت آقا فرمودند : ... من به این مذاکرات خوشبین نیستم ...
توافقی که از همان روز اول...
اگه هسته ای را به دست خودمون جمع می کردیم به اندازه ی این توافق ضرر نمی کردیم و این قدر هم خوار وخفیف نمی شدیم که برای نمونه هر کشوری بتونه محموله های ما را بازرسی کنه
محمد
... روسیه و چین به خاطر منافع ما هیچ وقت خودشونو به خطر نمی اندازن...
رضا
دلواپسان گفتند کسی جدی نگرفت!!!
تصویب شد
درود خدا بر ظریف
خود کرده را "تدبیر" نیست...
۱.محتوای این قطعنامه همان محتوای برنامه جامع مشترک اقدام است.

۲.ایران به مدت ۸ سال حتی اجازه تست و شلیک آزمایشی موشک‎های بالستیک و راهبردی خود که بخش مهمی از قدرت بازدارندگی کنونی کشور را تامین می‎کند نخواهد داشت.

۳.ایران به مدت ۵ سال حق خرید یا فروش سلاح را نخواهد داشت و بر همین اساس از این پس هر پیدا شدن پوکه فشنگ ایرانی در عرصه نبرد میدانی عراق و سوریه و لبنان، در حکم نقض قطعنامه شورای امنیت خواهد بود.

۴.کل توافق با مکانیزم ماشه در عرض یکساعت و یا یک روز، می تواند بصورت قانونی لغو شده، با این توضیح که در آن زمان ایران نه غنی سازی ۲۰ درصد دارد، نه ۲۰۰ کیلو مواد ۲۰ درصد و نه هشت تن ماده غنی شده ۵ درصد و نه تاسیسات آب سنگین اراک!
Iran, Islamic Republic of
دست چدنی در دستکش مخملین. فقط همین
شما نگران و دلواپس باش . ما خوشحالیم. روحانی مچکریم
شما نگران نیستی پس منافع ملی برات مهم نیست. بی بخاری
هادی
United States
اقای سروری ; چرا نمیذارید مردم نفس بکشن. چقدر اخه منفی میبافید. تو رو خدا اینقدر پالس منفی به مردم ندید.
خب مردم نفس بکشن چه ربطی به توافق داره؟!
آهان نفس کشیدن شما به توافق منوط شده! ...
هر چی میکشیم از هفتاد و دو فرقه شدن اصولگراها توانتخابات میکشیم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
کم کم گند توافق داره در میاد
نه كه چين و روسيه قطعنامه هاي قبلي كه عليه ما بود وتو كردن، حالا شما نگرانيد كه الان اين حق رو ندارن..... اون موقع كه ميتونستن چه گلي به سر ما زدن
.........
برید بابااا شما هم با این بد بینیهاتون شما هم خدارو میخواهید هم خرمارو
سعید
Iran, Islamic Republic of
فقط گوش به فرمان رهبر عزیزمان باشیم و توکل بر خدا داشته باشیم. حتما برای تمامی این روشها دارای سناریوهای بهتری هستیم انشاالله.