دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

نقض دوباره آتش بس در یمن

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 432735
هواپیماهای سعودی برای سومین بار با نقض آتش‌بس استان های تعز و صنعاء را بمباران کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به نقل از شبکه المیادین، جنگنده‌های سعودی در حالی که هنوز شروع آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل ۲۴ ساعت نشده است برای دومین و سومین بار حمله هوایی خود را در یمن انجام دادند.

اولین حمله هوایی صبح امروز در منطقه «حجه» انجام شد و شب امروز (شنبه) نیز هواپیماهای سعودی به منطقه «التعزیه» در استان «تعز» حمله کردند که در پی آن دو کودک کشته شدند.

همچنین در استان «صنعاء» نیز هواپیماهای عربستان چندین حمله به منطقه «خولان الطیال» انجام دادند.

طی ۱۰۷ روز تجاوز عربستان به یمن، این سومین بار است که عربستان به آتش‌بس انسانی در یمن متعهد شده است. ۲۲ اردیبهشت گذشته نیز قرار بود ساعت ۲۳ به وقت محلی در یمن آتش‌بسی ۵ روزه بقرار شود اما تنها یک ساعت پس از اعلام آتش‌بس، عربستان، آن را نقض کرد و به بمباران چندین منطقه در یمن ادامه داد.

روز گذشته، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن درباره این آتش‌بس جدید گفت: ما امید زیادی به موفقیت این آتش‌بس نداریم و تجربه ما در آتش‌بس پیشین بسیار تلخ بود. موفقیت این آتش‌بس جدید نیز به میزان پایبندی رژیم سعودی به آن و مرهون توقف کامل تجاوز به یمن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *