يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پادشاه عربستان به‌زودی عازم روسیه می‌شود

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 428670
«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به زودی عازم روسیه می‌شود و پس از آن نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه میهمان عربستان خواهد بود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روسیا الیوم خبرداد: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به زودی عازم روسیه شده و پس از آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عربستان سفر خواهد کرد.

محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در دیدار با پوتین اعلام کرد، سلمان بن عبدالعزیز به زودی در پاسخ به دعوت رئیس جمهور روسیه عازم این کشور خواهد شد.

وی همچنین دعوت پادشاه سعودی از پوتین برای سفر به عربستان را به اطلاع رئیس جمهور روسیه رساند و او نیز تاکید کرد که با کمال خرسندی این دعوت را می پذیرد.

این در حالی است که پوتین ۲۰ آوریل گذشته در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از وی برای سفر به روسیه دعوت بعمل آورد.

پوتین در دیدار محمد بن سلمان تاکید کرد که روابط دوستانه با عربستان برای روسیه ارزشمند است و در مقابل این شاهزارده سعودی نیز روسیه را شریک مهم کشورش برشمرده و گفت اتحاد شوروی سابق اولین کشوری بود که در سال ۱۹۲۶ عربستان را به رسمیت شناخت.

از سوی دیگر یک منبع آگاه اعلام کرد، سفر پادشان عربستان به روسیه به زودی انجام خواهد شد واکنون مقدمات آن در جریان است.

در جریان سفر وزیر دفاع عربستان به مسکو، روسیه و عربستان در پنج زمینه توافقنامه همکاری امضا کردند که یکی از این زمینه‌ها همکاری در بخش انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

دو کشور در بخش علوم فضایی نیز توافقنامه همکاری امضا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *