چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

رضایی: برداشت درستی نیست که فکر شود نمی‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم

پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 427352
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه فکر کنیم نمی‌توانیم تحریم‌ها را کنار گذاشته و آن را خنثی کنیم، برداشت درستی نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی که توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در باره نقش مردم در امنیت و دفاع، اظهار داشت: یکی ازپیام‌های انقلاب اسلامی مردمی شدن دفاع و امنیت است که اگر این دو مردمی شود هیچ آسیبی به دولت‌ها نمی‌رسد. به طور مثال شاهدیم در عراق و سوریه آمریکا و داعش حضور پیدا می‌کنند و برای این است که در این کشورها دفاع و امنیت مانند ایران مردمی نشده، اما در لبنان چون امنیت و دفاع مردمی شده، می‌بینیم آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند کاری کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه برخی اعلام می‌کنند گره زدن تحریم‌ها به آب خوردن مردم خطای راهبردی است، گفت: به هر حال تحریم‌ها بدون شک تاثیراتی داشته، اما اینکه فکر کنیم نمی‌توانیم این تحریم‌ها را کنار گذاشته و آن را خنثی کنیم برداشت درستی نیست.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش‌بینی وی نسبت به حوادث یمن و پاپیش گذاشتن عربستان برای توافق با این کشور، گفت: ریاض و در حقیقت عربستان در این جنگ شکسته خورده و هیچ نتیجه‌ای جز نفرت و بدبینی در این جنگ به وجود نیامده است.

وی یادآور شد: شکاف بین یمن و عربستان در حال حاضر بسیار عمیق شده، در حالی که قبل از جنگ این اختلافات کمتر بود، اما عربستان راهی جز این ندارد که سریع‌تر جنگ را تمام کند و این حادثه از طریق دیپلماسی و مذاکرات باید حل و فصل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح این مسئله ادامه داد: یمنی‌ها باید در مذاکرات یمنی یمنی درباره سرنوشت کشور خود تصمیم‌گیری کنند و کشورهای اسلامی دیگر نیز می‌توانند به آنها کمک کنند که این مذاکرات بین‌المللی شکل گرفته و از دخالت‌های مستقیم و نظامی در منطقه به خصوص کشورهای اسلامی جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش‌بینی‌ خود نسبت به طول زمان فتنه‌گری داعش در منطقه، گفت: پیش‌بینی می‌کنم ناامنی‌هایی که در منطقه است ۵ تا ۱۰ سال طول می‌کشد.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اثرگذاری بسیج دانشجویی در حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: بسیج دانشجویی به دلیل آنکه عقبه آن به دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی گره خورده و عقبه آن حوادث مهم انقلاب اسلامی است، بهتر از هر کس دیگر می‌تواند سخنگوی این انقلاب و نماینده انقلاب اسلامی در صحنه‌های جهانی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *