چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۹
۲۲
سخنگوی کاخ سفید:

توافق هسته‌ای هم نهایی شود، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 413106
سخنگوی کاخ سفید گفت: واشنگتن معتقد است حتی در صورت رسیدن به توافق هسته ای با ایران نیز، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم ها به جای خود باقی باشند.
توافق هسته‌ای هم نهایی شود، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند
به گزارش جهان، جاش ارنست در نشستی خبر، در صورتی که با ایران به توافق برسیم، قرار نیست یکی از سلاح های قوی ما در این خصوص (تحریم ها) بلافاصله کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: چیزی که ما در نظر داریم این است که این تحریم ها به آرامی و در ازای پایبندی ایران برچیده شود.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: مزیت این مساله نیز در این است که اگر ایرانیان به توافق پای بند نباشند، خیلی زود می توانیم این تحریم ها را به فاصله یک امضا، به جای اول خود بازگردانیم و این تحریم ها، یک روزه به حال اجرایی در آید.

جاش ارنست با بیان اینکه از دیدگاه دولت، برای حفظ فشار بر ایران در مذاکرات ، باید برای مدتی این تحریمها به جای خود باشند، گفت : بعد از اینکه ایران تعهداتی از خود برای پای بندی به توافق نشان داد که البته صحبت از چند روز، چند هفته یا چند ماه نیست بلکه موضوع مدت زمانی طولانی است، در این صورت کنگره می تواند گام هایی برای برچیدن این تحریم ها بردارد.

سنا درپي لايحه مشروط‌ شدن توافق با ايران


کميته روابط خارجي سناي آمريکا ممکن است تا هفته آينده درباره لايحه‌اي راي‌گيري کند که باراک اوبامارا ملزم مي‌کند هرگونه توافق هسته‌اي با ايران را براي تاييد به کنگره ارايه کند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري رويترز، باب کورکر، رئيس اين کميته روز دوشنبه اين مطلب را در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد.

اوباما تهديد کرده است چنين لايحه‌اي را وتو خواهد کرد با اين استدلال که اختيارات وي را هدف گرفته و ممکن است موجب اختلال در اين گفتگوها شود.

کورکر گفت قصد دارد هفته آينده پيگير تصويب اين لايحه شود.

مشاوران کورکر و نيز سناتور باب منندز، نماينده ارشد دمکرات اين کميته گفتند اعضاي اين کميته هنوز تاريخ مشخصي را براي بحث و راي‌گيري درباره اين لايحه تعيين نکرده‌اند.

منندز بايد با تاريخي براي بررسي اين لايحه موافقت کند.

کميته روابط خارجي بايد نخست اين لايحه را تصويب کند و بعد در کل سنا مطرح شود.

راي‌گيري در کل کنگره پيش از نيمه آوريل غيرممکن است زيرا هفته آينده آخرين فرصت پيش از خروج نمايندگان براي مرخصي دوهفته‌اي است.

اين لايحه همچنين بايد توسط نمايندگان کاخ سفيد تصويب شود و سپس براي امضاي نهايي براي امضاي اوباما ارسال شود.

اين لايحه به حمايت دوسوم سنا و مجلس نمايندگان نياز دارد تا اوباما نتواند آن را وتو کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهنمی
این هم جوابت:
چه توافق بشه چه نشه شعار مرگ بر آمریکا و هدف والای ملت مبنی بر نابودی دولت آدمکش و پست آمریکا در دستور کار ما ایرانی هاست.
مرگ بر هرچی یانکی زبون نفهم و پسته
ali
توافقی که در ان تحریم ها رو کامل برندارن توافق نشه بهتره...
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
دقت کردید چقدر خوشحال می شوید وقتی یه پالس منفی و یه دشمنی از طرف آمریکایی ها می رسه؟ نمی دونم این خوبه یا بده؟ این به نفع کشوره یا نه؟ ولی این روحیه در شما بزرگواران هست.
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم ما هم به مذاکرات خوشبین نیستیم و پالس های منفی طرف مقابل هم این واقعیت رو آشکار میکنه .
شما چطور؟ دقت کردی در مقابل این رفتارهای متکبرانه و توهین آمیز حتی ذره ای شرمنده و ناراحت نمیشین؟!
علی
وقتی حقیقت را می گویند چرا باید خود را به نشنیدن بزنیم!
علیرضا
خیلی هم روحیه خوبی ما ملتی نیستیم که خون شهدا را فدای باج خواهی آمریکایی ها کنیم
خوشحالی ما به خاطر رو شدن دست آمریکای خبیث است نه این که تحریم باقی بماند یا دشمنی ادامه پیدا کند .
آیا به نفع کشور است که همه داشته هارا بدهیم ولی تحریم ها باقی بماند ؟ شما خوشحال می شوید ؟ ما که نه
نه خیر جانم ما از این خوشحال میشویم که ماهیت استکباری آمریکا بیش از پیش روشن می شود البته نه برای ما بلکه برای افرادی که واقعاً نمی دانند آمریکا چگونه است
دوست عزيز!
هيچ ايراني آزاده و وطن دوست از هر مذهب و آيين و مسلكي كه باشه , به هيچ وجه از تحت فشار قرار گرفتن كشور وملتش شاد و خوشحال نخواهد شد.اين اولا"
و اما دوما" ....چرا شما طرفداران رابطه با كدخداي وحشي غرب وحشي! از اينهمه نامرديها و دشمنيهاي اين پست فطرتها درس وعبرت نمي گيريد؟! تا كي مي خواهيد سرتان را زير برف كرده و از دشمنيهاي دشمنان وخباثتهاي آنها غفلت بورزيد؟
چرا واقعيتها را وارونه تفسير مي كنيد؟ آيا ازاينكه دلسوزان ايران و نظام مقدس اسلامي ايران ,نگران پشت پازدنها و خدعه ها و نيرنگهاي غربيهاي فرصت طلب و نامرد باشند ,ناراحتيد؟ آيا در حيله گري و نامردي و خباثت و دشمني چند كشور غربي آلت دست صهيونيستها بخصوص آمريكاييها شك داريد؟
بهتره خودت كمي فكر كني شايد متوجه بشي كه خوشحالي براي روشدن دست دشمنان در دشمنيهايشان عليه ملت ايران خوبه يا بد؟؟
دیگه مرگ امریکا فرا رسیده . فشار بر ایران برای نابودی ایران مساوی با جنگ جهانی و نابودی امریکاست
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
فقط موندم ببینم اونایی که دم از حسن نیت دوطرفه میزنن الان جوابشون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
یانکی جون جنس چی می زنی که انتقدر ناخالصی داره؟؟؟
لغو همه تحریمهای ظالمانه در یک مرحله شرط اصلی توافق میباشد .
چه داستانی درست کردیم برای آمریکا...
انداختیمشون به جون هم ...
اینجا همه چیز مشخص و تعیین شده است ولی اونجا به هم ریخته و متشنج.

به این میگن نعمت ولایت فقیه
مصطفی
فشار ما هم بر شما حفظ است بیخ گوش بچه حرومزادتون اسرائیل
باز هم یاد سخن حکمیانه رهبرمان افتادم (اینها قابل اعتماد نیستند)
عین سین
Iran, Islamic Republic of
ظریف: این حرف ها خوراک داخلی دارد!!یعنی نگران نباشید امریکا مورد اعتماد است،دلواپسان که با نتانیاهو همزبانند شما را نگران نکنند!!
حسین
Serbia
ادمهای بزدل فورا تسلیم وعده ووعیدهای دروغ وبا کلک امریکا میشوند
خود غربیها یه ضرب المثل دارن که میگه: تفرقه بیانداز و حکومت کن. حالا که بین خود آمریکائیها بخاطر نامه دعوا شده و با هم اختلاف پیدا کردند ما باید ازش استفاده کنیم و ماهی مون رو بگیریم و تو موافقت هسته ای اونها رو بچزونیم.
حسین افسری
جناب پریزنت جاش ارنست شما هرروز یک بهانه جدید میاورید شما پنچ کشور به اصطلاح قدرت مند هنوز نتوانستید با گذشت چند سا ل یک برنامه درست ودرمان برای هسته ای ایران ارائه بدهید .چون هیچ واقعیتی در شما وجوذ نداره تنها زورتان به ملت ایران رسیده وتنها راه مقابله با دولت ایران راتحریم پیش بینی کردید فقط فشاری که صدماتش کینه دوزی بین ملت ایران ودولت امریکا وهم پیمانانش میشود واین هرگز بنفع شما نخواهد بود ....شما اگر در کنفرانسهایتان با هم بکدست شوید ومثل مرد بادیپلماتهای ما وارد مذاکره شوید وحیله نداشته باشید حتما دو طرف به نتیجه مطلوبی خواهین رسید اما شما در این چند سال هیچ وقت نخواستید با ما کنار بیاییدوباقلدری تمام به ملت شریف ما ظلم کردید هی تحریم وهی تحریم این فشارهاکار ساز که نیست بماند بلکه کار را خرابتر هم میکند پس بهتر است عاقلانتر تصمیم بگیرید چون ملت ایران از هزاران سال تاریخ وتمدنش هنوز پیش شغالانی مثل شما احمقها سر فروز نیاورده است و نخواهد اورد .....شما برای خودتان فکری بردارید
عباس
قابل توجه مشتاقان رابط باآمریکا....تا بیشتر ازاین خوار وذلیل نشده اید زیر یک چتر جمع:-) شوید وتو دهنی محکمی به دهان آمریکا وجیره خوارانش بزنید.